Möten & Events 2016: Nordens största fackmässa för mötes- och eventindustrin

Möten & Events 2016: Nordens största fackmässa för mötes- och eventindustrin

Den 24 februari 2016 öppnar vi upp dörrarna till Möten & Events på Kistamässan i Stockholm. Bakom mässan står Easyfairs.

- Mötesbranschen växer rejält, nya anläggningar öppnar kontinuerligt och etablerade anläggningar renoverar och utökar sina faciliteter det är svårt att hålla sig uppdaterad enbart via nätet när det är så stora förändringar i branschen och runt om i landet. Det gör att vår mässa fyller en viktig funktion för köparna, de kan bli uppdaterade på vad som händer i branschen på ett enkelt sätt, se och jämföra olika anläggningar på plats och på ett personligt sätt, säger Mia Eskengren projektchef Möten & Events.

Utställarna på Möten & Events visar upp sina anläggningar, sitt utbud och ger tips och förslag på vad du kan ha för aktiviteter på din kick off, konferens, event, jubileum, ledningsgruppsmöte eller vid din nästa produktlansering och vad man bör tänka på vid arrangemanget.

Utställarna representerar olika spa, hotell, kursgårdar, konferenslokaler, presentreklamsföretag, eventbolag, talarförmedlingar, aktivitetsbolag m.m. och alla finns på plats för att inspirera och hjälpa de besökare som ansvarar för bokningar och arrangemang av möten, konferenser och event.

Möten & Events är också välkänt för att den har ett brett seminarieprogram i världsklass – helt kostnadsfritt, där man kan lyssna till talare i intressanta ämnen och ”testa” om den talaren kan vara aktuell för det egna arrangemanget.

2016 har mässan tre scener och en mängd olika talare i som till exempel Micael Dahlen, Frida Boisen, Mia Törnblom, Måns Möller, Andreas Carlsson med flera. Se hela seminarieprogrammet samt läs mer om mässan på www.easyfairs.com/motensthlm

Första mässdagen avslutas med mingel och branschfest där hela branschen möts – både utställare samt besökare.

För mer information kontakta:
Mia Eskengren, projektchef, 031 – 89 95 40 eller mia.eskengren@easyfairs.com

Regions

Easyfairs är en del av Artexis Easyfairs Group, ett av Europas ledande mässbolag, som arrangerar 125 evenemang i 16 länder och driver 8 anläggningar i Benelux-länderna och Skandinavien. Artexis Easyfairs har två affärsområden som drivs under två varumärken, Artexis som äger och driver mässanläggningarna, Kistamässan och Malmömässan och mässarrangören Easyfairs, som genomför över 50 egna mässor årligen i Sverige. På Easyfairs mässor får du möjligheten att besöka framtiden. Läs mer om Easyfairs.