Jonas Hammarberg föreläser

Möten & Events – två dagar med fokus på framtid, inspiration och kunskap

Årets upplaga av Möten & Events arrangerades för första gången på Svenska Mässan den 10 – 11 oktober och man kan konstatera att mässan tog ett steg i rätt riktning som en mötesplats som förbereder branschen på framtiden genom att; visa nyheter, inspirera, kompetensutveckla och uppdatera branschen inom aktuella frågeställningar som berör besöksnäringens framtid. Mässan hade under de två dagarna totalt 1938 besökare.

Möten & Events i Göteborg samlar årligen branschpersoner som ansvarar för att arrangera, planera och boka företagets event och affärsresor för två dagar fyllda med nyheter, kompetensutveckling, inspiration och nätverkande. I år arrangerades Möten & Events för första gången på hösten samt att man hade bytt lokal till Svenska Mässan. Mässan bjöd också på ett nytt fokusområde; Digital Expo som samlar de digitala lösningarna och kunskapen som tar företagsevent till en effektiv och digital nivå.

- ”När första föreläsningen med Annika R Malmberg var full på tisdags morgonen, då insåg vi att det skulle bli två härliga dagar”, säger Amy Närenborn, projektledare, Möten & Events.

Stort fokus på årets mässa var framtidens besöksnäring och hur det kommer påverka hur vi arrangerar och bokar företagets möten, konferenser, aktiviteter och affärsresor. Talare som Christian Swidén, Jonas Hammarberg, Camilla Nyman, Fredrik Reinfeldt och Antoni Lacinai utbildade och underhöll besökarna, och pratade mycket kring trender och framtid. Totalt innehöll mötesplatsen tre scener som ackompanjerade de över 75 utställarna som visade allt för företagsevent, aktiviteter och affärsresor.

-”Besökarsiffran på 1938 besökare är ett kvitto på att vi har en uppskattad mötesplats. En stor framgångsfaktor i år är att vi lyckats skapa ett brett utbud som samlar det viktigaste frågorna för branschen så som digitalisering, hållbarhet, möteskultur och säkerhet”, säger Amy Närenborn

Personal & Chef lanseras parallellt med Möten & Events 2018
Möten & Events Göteborg kommer tillbaka till Svenska Mässan den 18 – 19 september 2018 då tillsammans med Personal & Chef – Nordens största konferens, mässa och mötesplats för alla som leder och utvecklar personal. De två mässorna har de senaste sju åren arrangeras parallellt i Stockholm, ett koncept som har visat sig vara väldigt lyckat då det medför flera synergier för både besökare som utställare. Och nu kommer konceptet lanseras även i Göteborg till hösten 2018.

Möten & Events samt Personal & Chef kommer även den 21 – 22 februari 2018 att arrangeras på Kistamässan i Stockholm.

För mer information eller frågor, kontakta: Amy Närenborn 0704 34 45 44 alternativ amy.narenborn@easyfairs.com

Om Artexis Easyfairs
I linje med sin mission ”Visit the future” gör Artexis Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com