Micael Bindefeld intervjuas av moderatorsparet von Gaffke Sundin.

Möten & Events var fylld av inspiration, digitalisering och nätverkande

Den 22-23 februari arrangerades Möten & Events för åttonde året i rad på Kistamässan i Stockholm. En mötesplats som varje år ger ett unikt tillfälle att inspireras och se möjligheterna att effektivisera, digitalisera och utveckla företagets möten, event och konferenser. I år besöktes Möten & Events, som arrangerades parallellt med Personal & Chef, totalt av 5 836 personer.

”Trots att vädrets makter var emot oss, då första dagen bjöd på snöstorm, så var det mycket härlig energi och positiv stämning i mässhallen. Vi är otroligt nöjda med årets mässa! – säger projektledare Emelie Törn.

Möten & Events bjöd på fokusområden inom digitalisering, säkerhet kring event och ett fullspäckat seminarieprogram. Talare som Micael Bindefeld, Tony Irving, Bingo Rimér och Maria Lundqvist underhöll och inspirerade publiken till både skratt och eftertanke. Närmare 200 utställare presenterade hotell - konferenslösningar, eventplanering och företagsaktiviteter. Det är ett uppskattat koncept för besökarna som ansvarar för bokningar och beställningar av konferenser och företagsevenemang.

Årets digitala fokusområden presenterades av talare som Jonas Hammarberg, Emma Blom och Simon Beyer. De berörde ämnen allt från den digitala transformationen, sociala medier och hur man skall ta sin digitala närvaro till nästa nivå. Besökarna kunde även få uppleva aktiviteter på mässgolvet som belyste det digitala fokusområdet. I mässans Virtual Reality – yta var det högtryck för att få testa VR. Många av besökarna var även nyfikna på att få höra mer om att bli en sann digital early adopter genom att chippa sig och sätta in ett RFID-implantat i handen.

– Med 5836 besökare i år totalt på mässorna, ett starkt seminarieprogram, populärt branschmingel och flertalet aktiviteter kring nätverkande – så känner vi att vi har ett kvitto på att vi lyckats med vårt mål att föra branschen framåt, säger Emelie Törn, projektledare för Möten & Events.

För mer information kontakta: Emelie Törn, Projektledare, 031-89 41 23, emelie.torn@easyfairs.com

Möten & Events arrangeras igen den 10-11 oktober 2017 på Svenska Mässan i Göteborg. Möten & Events i Stockholm kommer tillbaka till Kistamässan den 21 – 22 februari 2018.

Om Artexis Easyfairs
I linje med sin mission ”Visit the future” gör Artexis Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com