Peter Wanderydz, koncernchef Artexis Easyfairs Nordic. Foto: David Plas

Mötesarrangören Artexis Easyfairs ökar omsättningen med 76 miljoner

Intresset för mässor och möten ökar i Norden, det märks också av hos den nordiska mötesarrangören Artexis Easyfairs. Under räkenskapsåret 2015/2016 har företaget arrangerat 56 mässor i Norden. Under kommande räkenskapsåret 2016/2017 räknar Easyfairs med att öka omsättningen med ca 76 miljoner, från 304 miljoner till 380 miljoner. Det betyder en ökning med ca 20 %.

Mässbranschen har vind i seglen. Och för den nordiska mötes- och mässarrangören Artexis Easyfairs räknar man med att öka omsättningen med 20 % under det kommande räkenskapsåret 2016/2017. Bland annat kommer nio nya mässor att lanseras under de kommande tolv månaderna. Tidigare har merparten av mässorna arrangerats i Sverige, men nu gör man en större satsning i Finland, Norge och Danmark.

– I den digitaliserade värld vi befinner oss i, ser vi att behovet av det personliga mötet är än viktigare. Vi räknar med att växa med 20 procent och nå en omsättning på 380 miljoner kronor under kommande räkenskapsåret 2016-2017, säger Peter Wanderydz, koncernchef för Artexis Easyfairs Nordic.

– Ökningen sker både i form av tillväxt i befintliga mässor såväl som nylanseringar, samt ökad beläggning i våra mässhallar, Malmömässan och Kistamässan, avslutar Peter Wanderydz.

De nya mässorna som kommer att lanseras under det kommande räkenskapsåret 2016/2017 är Fastighetsmässan i Oslo och Köpenhamn, Advanced Engineering i Helsingfors och Göteborg, SETT om det digitala lärandet i Oslo, spel-, serie- och filmmässan Comic Con Copenhagen, DigiGov toppledarforum om digitalisering av det offentliga Sverige i Stockholm, Code MeetUp i Stockholm och restaurangmässorna Fast Food Café/RestaurangExpo i Köpenhamn.

För mer information kontakta:
Peter Wanderydz, koncernchef, Artexis Easyfairs Nordic, 070-712 20 63, peter.wanderydz@artexis.com

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 18 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och Österrike,). I koncernens nordiska region ingår varumärken som Apotek & Egenvård, BostadsrättsMässan, Butikkleverandør, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comic Con, e-Commerce, Elmässan, Ekobygg, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, ICTexpo, Logistikk & Distribusjon, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Promotionmässan, Restaurangexpo, SETT, Shop Nordic, Sign & Print, Sportfiskemässan, Talous och VVS-mässan.

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.artexiseasyfairs.com