Elmässan Stockholm 2023

Nästa år stundar 20 års jubileum för Elmässan!

Den 18-19 oktober samlades stora delar av Sveriges elbransch på Kistamässan i Stockholm. Kistamässan bestod av ett slutsålt mässgolv, exalterade besökare och produktnyheter i varje hörn. Det är tydligt att mötesplatsen är mittpunkten för möten och inspiration i branschen då besökarantalet ökade med 11% från föregående år.

- Återigen sitter den härliga energin kvar för teamet efter Elmässan Stockholm! Under två intensiva mässdagar har man fått bevittna i förstahand möten mellan glada utställare och nyfikna besökare både på mässgolvet, under våra konferenser, men också under prisutdelningen på branschminglet! säger Mikaela Kämpendahl, projektledare för Elmässan.

Vinnarna av ”Bästa elnyhet” och ”Bästa nyhet inom belysning” steg upp på scenen för att ta emot sina priset med snabba steg. I år kammades dem hem utav ElektroSkutt och Signify.

Motiveringen från vår jury för Bästa elnyhet löd:

“En problemlösande produkt med många monteringens-möjligheter och med hantverksdiscipliner som följer olika branschstandarder. Att produkten dessutom är tillverkad i återvunnen plast gör att den känns helt rätt nu och för framtiden.”

När priset för Bästa nyhet inom belysning tog emot av Johanna Strunke från, Signify så lästes motiveringen upp som följer:

”Med fokus på arbetsmiljö och social hållbarhet har denna produkt öppnad möjligheten att skapa välmående genom innovativ ljussättning och design. En attraktiv produkt som inte bara förändrar branschen utan också folks hälsa”

Utöver ett bubblande mingel så fylldes hallen under dag ett och två av spännande seminarier om allt från hur Trådlös DALI fungerar och vad man bör tänka på, till Kjell Jonevrets inspirerande samtal om hur man skapar sitt dream team. Elektrikerpoddens podbox i mässans övre entré var sällan tom - intressanta diskussioner om produktnyheter, husbyggen och framtiden för många spännande bolag lyftes i den gula energifyllda lådan.

”Vi längtar redan nu efter nästa år, vilket är oundvikligt med en härlig mässa i ryggen och ett 20-årsjubilemun som stundar 16-17 oktober 2024! Planerna för jubileet har redan börjat, vi kan inte riktigt hålla oss.. vi lämnar Kistamässan för denna gång med redan 72% bokat av mässgolvet för 2024.” avslutar Mikaela Kämpendahl med ett stort leende.

För ytterligare information, kontakta: Projektledare Mikaela Kämpendahl, 070-4031046, mikaela.kampendahl@easyfairs.com

Elmässan Stockholm är tillbaka den 16-17 oktober 2024.

About Easyfairs

Easyfairs organises and hosts events, bringing communities together to visit the future.

We currently organise 200 face-to-face events in 14 countries (Algeria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Italy, the Netherlands, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland and the United Kingdom) and manage eight event venues in Belgium, the Netherlands and Sweden (Antwerp, Ghent, Mechelen-Brussels North, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö and Stockholm).

We are passionate about “easifying” the life of our customers and increasing the return on investment and return on time for professional communities through our all-in formulas, advanced technology and customer-centric approach. Our digital features and initiatives provide these communities with excellent opportunities to network effectively and do business throughout the year.

The Easyfairs Group employs 800 highly committed talents, deploys the best marketing and technology tools and develops brands with a strong appeal to our stakeholder communities.

For the fifth year running, Deloitte conferred “Best Managed Company” status on Easyfairs in 2023.

Easyfairs is ranked 11 of the world’s top exhibition organisers, according to the STAX annual ranking. Visit the future with Easyfairs and find out more on www.easyfairs.com

Further information, please contact:

Anne Lafère

Group CEO