Myriam Aries talar på konferensen. Fotograf: Patrik Svedberg

Nästa vecka öppnar belysningskonferensen Light & Design

Den 19 oktober arrangeras konferensen Light & Design på Kistamässan i Stockholm. Konferensen arrangeras parallellt med Elmässan Stockholm som är Nordens största mässa inom elinstallation, belysning och fiber. Förutom att delta på konferensen som bland annat behandlar smart lighting, ljussättningar i det offentliga rummet och nya trender så finns över 80 belysningsföretag att besöka där den senaste tekniken och produkterna presenteras.

- Det händer otroligt mycket i belysningsbranschen just nu, så att samla trenderna, de kreativa idéerna, tekniken och produkterna på en komplett mötesplats känns helt rätt. Vi ser också att det finns ett behov av en mötesplats där hela branschen kan nätverka och utveckla sina ljussättningar tillsammans och är glada att vi kan erbjuda den möjligheten, säger Amanda Unger, projektledare på Light & Design.

- Light & Design är ett spännande event där besökarna bland annat får upptäcka hur ljus kan implementeras bättre i vår vardag. Att lyfta fokuset på hur designers, arkitekter och installatörer kan assistera varann till mer inspirerande och interaktiva ljuslösningar är nyckeln, säger moderator Amanda Ames från Ames Studio.

På konferensen talar:

• Johan Röklander, ljusdesigner, Sweco Architects
  • Myriam Aries, professor i belysningsvetenskap, Jönköping Universitet
  • Svante Pettersson, ljusevangelist, Bjerking
  • Henrika Pihlajaniemi, ljusdesigner och forskare
  • Allan Rubeg och Christian Klinge, ÅF Lighting
  • Olof Wiese och Edvin Buregren, Utskottet

Konferensen har arrangerats sedan 2014 och är fylld med svenska och internationella branschprofiler som tillsammans inspirerar deltagarna att skapa kreativa ljussättningar och att upptäcka ljus ur ett annat perspektiv.

För mer information samt kostnadsfri anmälan, besök: www.lightdesignstockholm.se

Frågor om Elmässan Stockholm, kontakta: Lina Schewenius Lund, lina.lund@easyfairs.com

Frågor om Light & Design, kontakta: Amanda Unger, amanda.unger@easyfairs.com

Om Artexis Easyfairs
I linje med sin mission ”Visit the future” gör Artexis Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com