Nätverka och möts på Byggmässan – i samarbete med Martela

Nätverka och möts på Byggmässan – i samarbete med Martela

Byggmässan är Västsveriges affärsarena för Bygg- och Anläggningsbranschen. För att underlätta nätverkande och möjliggöra möten samarbetetar Easyfairs med Martela och skapar mötesplats med ytor för de besökare som behöver arbeta under sitt besök på mässan.

På Byggmässan samlas över 145+ ledande leverantörer och visar upp produkter, material och smarta innovationer. Mässbesökaren kan förvänta sig en djupdykning i fokusområdena; Digitalisering, Hållbarhet & Kompetensförsörjning. Med kvalitativa möten, seminarier och utbildningar uppfyller mötesplatsen branschens behov för en hållbar, expansiv och innovativ framtid. Genom ett samarbete med Martela som planerar och förverkligar användarorienterade arbets- och lärmiljöer, skapar arrangören Easyfairs en mötesplats med ytor och tillgång till wi-fi för de som vill varva sitt mässbesök med arbete.

”Dagarna under Byggmässan har planerats så att man kan avsätta heldagar på mässan och fördjupa sig i alla de seminarier, konferenser och produktnyheter som visas på mässan. Vi vill genom samarbetet med Martela och vår nätveksyta förenkla mässbesöket. Här kan man sitta ner, svara på mail, ta ett möte eller bara vila fötterna ett tag”, säger Byggmässan Projektledare Linnéa Sörensson.

Mitt i mässhallen finns Martela work lounge för besökare som har behov av att arbeta en stund, dessutom erbjuder Martela privata utrymmen för den som behöver fokusera utan att koncentrationen störs.

”På kontoret och på arbetsplatsen kan man ofta leta efter en lämplig mötesplats eller ett mötesrum. Ibland är det i en öppen yta på kontoret men oftast så är det ett mötesrum för att ta ett telefonsamtal eller digitalt möte men det är lika vanligt med det fysiska mötet för två personer eller fler. Under ett par dagar så kommer er arbetsplats vara på Byggmässan men behovet att i lugn och ro kunna ta ett telefonsamtal, digitalt möte eller ett fysiskt möte kommer finnas kvar precis som om ni var kvar på er vanliga arbetsplats. Tillsammans med Easyfairs Byggmässan så har Martela skapat förutsättningar för detta, precis som vi gör med allt från det lilla företaget till den stora arbetsplatsen som vi levererar möbler och tjänster till i hela vårt avlånga land. När ni behöver en lugn miljö för att ta era möten eller bara pausa en stund, kom förbi och samtidigt upplev en del av den nya flexibla mötesplatsen som passar alla oavsett vad man har för arbetsuppgifter, personlighet eller arbetssituation. Välkommen till din mötesplats”, säger Vidar Hellsaeus, VD Martela AB

Martela är ett familjeföretag grundat 1945. Martela planerar och förverkligar användarorienterade arbets- och lärmiljöer, vars olika lokaler stöttar enskilda sätt att arbeta och lära. De tror att en inspirerande miljö ökar arbetsglädje, trivsel, välbefinnande och produktivitet. Under historiens gång har de gått från att vara möbeltillverkare till samarbetspartner för utveckling av arbets- och lärmiljöer. Deras produkt- och servicesortiment täcker hela livscykeln för tjänsterna, från behovsanalys till optimering under användning.

Martelas mål är att erbjuda våra kunder branschens bästa kvalitet och service. Arbets- och lärmiljöer designade av Martela håller sig relevanta och ändamålsenliga långt in i framtiden.

Martela satsar på glada måndagar
På Martela satsar vi på glada måndagar. För oss är det viktigt att människor finner glädje i sitt arbete och det är också inledningen i vår designprocess: att skapa arbetsglädje.

Byggmässan arrangeras på Prioritet Serneke Arena den 26-27 april. För mer information om mässan, våra utställande företag eller seminarieprogram se https://www.bygg-goteborg.se/sv/ eller kontakta Linnea Sörensson, Projektledare Byggmässan Göteborg, linnea.sorensson@easyfairs.com 0704 34 45 58

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar i dag över 200 event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system erbjuder unika möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt.

Easyfairs Group har 700 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

Under 2018 utsågs Easyfairs till ”Entrepreneur of the Year®” i Belgien och vann erkännande som ett Deloitte ”Best Managed Company” och ”Great Place to Work”. För fjärde året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company” 2022.

Företaget rankas idag som nummer 17 på listan över världens ledande mässföretag.

Besök framtiden med Easyfairs och läs vidare på www.easyfairs.com.

För ytterligare information, kontakta:

Anne Lafère

Group CEO