Nu kommer Nordens största fastighetsmässa även till Göteborg

Nu kommer Nordens största fastighetsmässa även till Göteborg

Det var lätt att gilla läget när FASTIGHETSMÄSSA Stockholm 2011 slog nytt besöksrekord i slutet av mars. I höst får också Göteborg chansen att ta del av succékonceptet när mässan intar Svenska Mässan den 7 – 8 september och bereder plats för västra och södra Sveriges fastighetsmarknad.

FASTIGHETSMÄSSA Göteborg 2011 är en renodlad fackmässa där den som arbetar inom fastighetsförvaltning och inköp kan uppdatera sig om de senaste nyheterna inom bland annat drift och underhåll, IT, energi, utrustning, renhållning och ventilation. Mässan arrangeras av easyFairs Scandinavia i samarbete med branschorganisationen Fastighetsägarna Göteborg – som sträcker sig över 105 kommuner, har 5 000 medlemsföretag och 16 000 anslutna fastigheter – samt deras tidning Fastighetstidningen.

– Efterfrågan har varit stor på den här typen av mötesplats i Västsverige vilket gör det extra kul att vi nu kan möta branschens önskemål i Göteborg, säger Helena Marcks von Würtemberg, projektledare. Mässan kommer utöver cirka 100 utställare även att erbjuda ett välfyllt seminarieprogram med branschens främsta experter. Fastighetsägarna gör ett otroligt bra jobb med att arrangera föredrag, talk shows, mingel och paneldebatter.

Bostadsministern debatterar
På mässans kostnadsfria seminarier kommer bland annat Sveriges bostadsminister Stefan Attefall att delta i en paneldebatt om den västsvenska fastighetsmarknaden. Daniel Stenbeck, hotelldirektör för nya POST Hotell och Sabine Söndergaard, VD på Göteborg & Co kommeräven de att finnas på plats och diskutera Göteborgs nya stil. Besökarna kommer till och med få chansen att få sina juridiska spörsmål besvarade i ”Fråga juristen” – där man flera gånger om dagen under mässans två dagar kommer att kunna ställa frågor direkt till en jurist om alltifrån diskriminering och problem med hyresgäster, till andrahandsuthyrning och lokalhyresavtal.

För mer information kontakta Helena Marcks von Würtemberg, mässansvarig, 031 – 89 41 14, helena.marcks@easyFairs.com.

easyFairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. easyFairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyFairs.com