Nu släpps biljetterna till Comic Con Stockholm – samtidigt dras en hjältetävling igång

Nordens största populärkulturella event Comic Con Stockholm intar Kistamässan under höstlovet. På plats finns spelutvecklare, serieskapare, tv-stjärnor och mycket annat. Biljetterna släpps idag torsdagen den 10 mars på mässans hemsida. Samtidigt drar vi igång en tävling där vi söker vår Comic Con-hjälte. Comic Con Stockholm genomförs den 4-6 november på Kistamässan i Stockholm.

Med flera månader kvar till årets stora populärkulturella event Comic Con Stockholm är förväntningarna skyhöga, och en del riktigt stora namn och utställare kommer att släppas inom kort.

Förutom detta arrangeras en tävling under parollen ”Heroes of Comic Con Stockholm”. Tävlar gör man genom att skicka in sin bästa cosplaybild med en motivering till varför just de är värda att vinna tävlingen. Arrangören väljer sedan ut 10 finalister och vinnaren röstas fram av fansen.

– Vi letar efter vår egen hjälte som kommer att vara Comic Con Stockholms ansikte utåt i vår marknadsföring, säger Christian Kullman, projektledare för Comic Con Stockholm.

Vinnaren kommer att bli fotograferad av en proffsfotograf och en av bilderna kommer sen att användas i marknadsföringen för Comic Con Stockholm. Deadline för att skicka in tävlingsbidrag är den 20 mars. Tävlingsregler finns här.

Idag släpps biljetterna till Comic Con Stockholm och det är några nyheter för i år. Bland annat släpps separata familjebiljetter som inkluderar inträde för 2 vuxna och 2 barn.

– Till höstens event kommer vi att släppa familjebiljetter under söndagen till ett fördelaktigt pris. Dessutom har vi infört ett max tak på 12 000 biljetter per dag. Så det gäller att vara ute i god tid för att säkra sin biljett, säger Christian Kullman, projektledare för Comic Con Stockholm.Och för den som bokar sin biljett extra tidigt finns ett begränsat antal Early Bird-biljetter till ett mycket förmånligt pris.

För priser och biljettinfo gå in på www.comicconstockholm.se
Köp av biljett görs här: www.trippus.net/comicconsthlm2016/besokare
För senaste nytt besök: www.comicconstockholm.se och www.facebook.com/comiccon.sthlm

För mer information om Comic Con Stockholm, kontakta:
Christian Kullman, projektledare, christian.kullman@easyfairs.com, 08-506 650 00
Marika Metsola Renström, pressansvarig, marika.renstrom@artexis.com, 08-506 650 35

Om Comic Con Stockholm
Comic Con Stockholm är Nordens största kombinerade spel, serie- och filmmässa. På plats finns såväl spelutvecklare, serietidningsskapare och delar av Hollywoods film- och serieindustri. Spelmässan Gamex som är startade 2010 och har stadigt lockat runt 30 000 besökare till Kistamässan. Hösten 2014 slogs Gamex ihop med världskända MCM Comic Con. 2016 byter mässan namn till Comic Con Stockholm och flyttar tillbaka till hemmaarenan. Under höstlovet, den 4-6 november, välkomnar vi alla till Kistamässan i Stockholm!

För mer information, besök www.comicconstockholm.se

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 18 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och Österrike,). I koncernens nordiska region ingår varumärken som Apotek & Egenvård, BostadsrättsMässan, Butikkleverandør, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comic Con, e-Commerce, Elmässan, Ekobygg, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, ICTexpo, Logistikk & Distribusjon, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Promotionmässan, Restaurangexpo, SETT, Shop Nordic, Sign & Print, Sportfiskemässan, Talous och VVS-mässan.

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com