Joakim Percival, ny vd för Easyfairs Nordic

Ny vd för Easyfairs Nordic

Joakim Percival tillträdde den 1 december som vd för den nordiska verksamheten hos det globala mässföretaget Easyfairs.

Joakim Percival arbetade under flera år inom Accenture, innan han tillträdde som operativ chef på Easyfairs Nordic i augusti 2019. Nu tar han över som vd för den nordiska verksamheten.

"Vi har under hösten arbetat med att anpassa den nordiska verksamheten till de exceptionella förutsättningar som råder i omvärlden. I det arbetet har vi beslutat att Joakim Percival är helt rätt person att leda Easyfairs Nordic genom en fortsatt utmanande period, för att sedan skala upp verksamheten så snart möjlighet ges", kommenterar Joachim Warnberg, avgående vd för Easyfairs Nordic.

Easyfairs har likt de flesta bolag som verkar inom evenemangsbranschen i Sverige, flyttat fram eller ställt in alla planerade möten och mässor sedan mars 2020.

"Det är en extremt annorlunda och utmanande tid för evenemangsbranschen just nu. Men i det längre perspektivet har Easyfairs en klar ambition att vara en ledande aktör i samtliga marknader där vi verkar. Vi kommer ha ett fortsatt fokus på det fysiska mötet som kommer att förädlas med hjälp av alla de möjligheter som digitala lösningar erbjuder. Jag ser fram emot att leda bolaget på den resan", säger Joakim Percival.

Joachim Warnberg har varit vd för Easyfairs Nordic sedan 2018 och kommer framöver att ta ansvar för ett antal strategiska utvecklingsinitiativ inom den globala koncernen.

För ytterligare info eller frågor, kontakta pressansvarig Christian Kullman (christian.kullman@easyfairs.com)

Easyfairs arrangerar idag 220 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2018–2019 drygt 171 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com