Follow the white rabbit.

Nya utvecklarkonferensen Code Meetup lanseras i vår

I vår lanseras en helt ny utvecklarkonferens med fokus på nyheter inom mjukvara, digitala trender och innovationer. Code Meetup kommer att hålla till i det världsledande innovationsklustret inom ICT i Kista – ett område med över 2000 företag som verkar inom information, kommunikation och teknologi. Premiär för konferensen med erkända talare och ett hundratal utbildningssessioner blir den 16-17 maj på Kistamässan i norra Stockholm.

Den digitala utvecklingen fortsätter att snurra snabbt vilket ställer höga krav på både kunskapsutbyten och kompetens. Code Meetup i Kista blir den första konferensen i Skandinavien som fokuserar på utveckling på alla plattformar.

För att möta den stora efterfrågan både från IT-branschen och utvecklargrupper, känns det riktigt bra att få möjlighet att få genomföra Code Meetup och bjuda in passionerade utvecklare oberoende språk till ett forum där de får en boost av ny kunskap och nätverka med likasinnade, säger Pernilla Åbrink, projektledare för Code Meetup.

Nästan var femte person i den arbetande befolkningen jobbar med teknik, och det vanligaste yrket är programmerare. Och behovet av programmerare kommer att vara fortsatt stort. År 2020 kommer det att saknas 1 miljon programmerare befarar EU-kommissionen. Utmaningen för företagen blir att lyckas hitta rätt kompetens.

Code Meetup arrangeras av mässarrangören Easyfairs och har premiär den 16-17 maj 2017 på Kistamässan i Stockholm.

För mer information besök www.codemeetup.se eller kontakta:
Pernilla Åbrink, projektledare, pernilla.abrink@easyfairs.com
Marika Metsola Renström, pressansvarig, marika.renstrom@artexis.com

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com