Elmässan 19-20 oktober

Nyhetsladdad mötesplats för elbranschen

Den 19 oktober flyttar över 220 utställare in på Kistamässan i Stockholm för att visa de senaste nyheterna inom energieffektiv belysning, kablar och installationssystem, smarta hem, framtidssäkrad laddteknik och belysningsstyrning. Dessutom erbjuder mässan aktuella paneldebatter, uppdateringar på nya elinstallationsregler, presentationer av nya standarder, inspirerande seminarier, högaktuella halvdagar och även Light & Design-dagen som fokuserar på framtidens ljusdesign.

Den 19-20 oktober pågår Elmässan, Nordens största mässa inom elinstallation, belysning och fiber på Kistamässan i Stockholm. På plats finns över 220 utställare som visar mängder av nyheter inom energieffektiv belysning, kablar, installationssystem, smarta hem, framtidssäkrad laddteknik och belysstyrning.

Dessutom blir det mycket spännande aktiviteter på mässcenerna. Här är några av årets höjdpunkter:

Nya elsäkerhetslagen 2017
Elsäkerhet i fokus – Installationsföretagen och Elsäkerhetsverket
19 okt, 13.30 – 16.00

Energieffektiviseringshalvdagen
Huvudtalare – Åsa Vestlund, Riksdagsledamot
19 okt, 8.00 – 12.00

Paneldebatter

ROT-avdraget
19 okt, 11.00

Effektivisering av en konservativ bransch
19 okt, 14.30

Kan installatören påverka slutresultatet?
19 okt, 15.00

Nya standarder och elinstallationsregler för branschen
Myter & föreställningar kring elinstallationsregler
19 okt, 12.45, 20 okt 10.00

Nya elinstallationsregler – solceller, laddning av elfordon, tilläggsskydd, AFDD mm
19 okt, 16.00 och 20 okt 14.00

Energieffektiv Belysning och Ekodesign
20 okt, 13.00

CPR – Nya brandklasser på kablar
20 okt, 14.45

Prisutdelning för årets nyheter
Besökare har innan mässan samt på plats i entrén kunnat se och rösta fram ”Bästa elnyhet” och ”Bästa nyhet inom belysning” bland Elmässans utställare.

Årets trevligaste branschmingel
Direkt efter att första mässdagen avslutas välkomnas alla besökare och utställare till ett ”After Fair”.

Framtidens ljusdesign & arkitektur på Light & Design
Den 20 oktober arrangeras åter Light & Design dagen för arkitekter och ljusdesigners parallellt med Elmässan på Kistamässan i Stockholm. Eventet är skräddarsytt för ljusdesigners och arkitekter och programmet syftar till att inspirera och utbilda med framtiden som utgångspunkt. I talarprogrammet finns bland annat designerduon Olsson & Linder, det Italienska belysningsföretaget Buzzi&Buzzi, och framtidens game changer för alla arkitekter: Virtual Reality Sverige.

För mer information om mässan, hela programmet besök http://easyfairs.nu/elmassan-talarprogram

Pressackreditering
Vill du bevaka Elmässan, vänligen kontakta sofie.dagnelid@easyfairs.com för pressackreditering.

Vid frågor eller intervjuer kontakta projektchef Sofie Dagnelid:
031 – 89 41 27, Sofie.Dagnelid@Easyfairs.com

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com