Oslo kommune er klar som partner i fagkonferansen SETT

Nå er det klart at Oslo kommune går inn som samarbeidspartner til Skandinavias største fagkonferanse og messe innen moderne skoleutvikling og digitalisering - SETT. Konferansen arrangeres 28. -29.november på Norges Varemesse, Lillestrøm.

På kort tid har SETT, Skandinavias største fagkonferanse og messe innen moderne og innovativ læring, blitt en stor suksess i Sverige. På SETT Stockholm, hvor Stockholm stad er medarrangør, var det 10 000 besøkende nå i april. Nå etableres SETT i Norge i samarbeid med Utdanningsforbundet og Oslo kommune.

"Vi setter stor pris på at Oslo kommune går med i dette samarbeidet. Gruppen av samarbeidspartnere er nå blitt ytterligere styrket og samlet om målet å utvikle norsk skole". Frida Monsén, programansvarlig for SETT.

Konferansen ønsker å skape en arena for å løfte fram det fremste som skjer i skole og barnehage innen innen både digitale og andre verktøy for læring og utvikling. Målet er å inspirere, motivere og lære av hverandres praksis og bidra til erfaringsutveksling.

"Osloskolen satser stort på læringsteknologi og digitale hjelpemidler, og vårt mål er at all teknologi skal bidra til mer læring hos elevene. Det er viktig for oss å bidra til at den største møteplassen for læringsteknologi i Norge blir et godt arrangement, og derfor er vi stolte av å være partnere i SETT". Bjarte Rørmark, Oslo kommune

SETT arrangeres den 28. - 29.november 2016 på Norges Varemesse på Lillestrøm. Arrangører er Easyfairs og Rektorsakademien Utveckling ( RAU) i samarbeid med Utdanningsforbundet og Oslo kommune. Mer info finner du på www.settdagene.no

Presseregistrering »

For mer informasjon kontakt:
Lina Hann, prosjektleder, SETT, lina.hann@easyfairs.com +46 8 506 650 02
Bjarte Rørmark, Osloskolen, Bjarte.Rormark@ude.oslo.kommune.no +47 95121185
Frida Monsen,Innovative Learning Manager, frida@rautveckling.se +46 70-769 65 75
Ann Britt K Berlin, Utdanningsforbundet, annkbe@udf.no +47 95807038

www.settdagene.no

Easyfairs er en del av Europas største messeselskap Artexis Easyfairs Group og arrangerer et 50-talls egne messer hvert år i Sverige. Artexis driver to av landets mest moderne messeanlegg – Kistamässan og Malmömässan. Les mer på www.artexiseasyfairs.com

Om Rektorsakademien Utveckling
RAU, Rektorsakademien Utveckling, er basert i Stockholm og driver med utviklingsprosjekter, lederutvikling, kreativitetsutvikling, omverdensovervåkning og opinionsdannelse innenfor rammene for svensk skole, arbeidsliv og framtid. Vår idé er å bidra til at skoler og bedrifter utvikles i takt med samfunnsutviklingen og samtiden. RAU ble grunnlagt i 2011 av Fredrik Svensson og har siden starten rukket å starte en rekke viktige utviklingsprosjekter. Les mer om RAU og øvrige prosjekter.

Om Osloskolen
Osloskolen representerer Norges største skoleeier med nesten 90.000 elever og lærlinger og 14.600 ansatte. Utdanningsetatens ansvarsområde omfatter grunnskolen, videregående opplæring, voksenopplæring, spesialundervisning og fagopplæring. Etaten har også ansvar for Fagskolen i Oslo, Oslo musikk- og kulturskole, pedagogisk-psykologisk tjeneste, Aktivitetsskolen og Sommerskolen Oslo.

Om Utdanningsforbundet
Utdanningsforbundet er den største arbeidstakerorganisasjonen for fagfolk i skole og barnehage. Vi kjemper for unges rett til en god utdanning. Vi jobber aktivt for at lærere og ledere i barnehage, grunnskole, videregående, høyskoler og universiteter skal ha gode lønns- og arbeidsvilkår. Les mer på www.utdanningsforbundet.no