På fredag öppnar Sveriges största mötesplats för bostadsrättsföreningar

På fredag öppnar Sveriges största mötesplats för bostadsrättsföreningar

Bostadsrättsmässan är Sveriges största mötesplats för bostadsrättsföreningar- en kunskapsmässa för alla som sitter i en bostadsrättsstyrelse, är fastighetsförvaltare eller inköpare. Mötesplatsen är väl etablerad och uppskattad och har arrangerats sedan år 2000. Här samlas närmare 100 leverantörer inom området under samma tak och som besökare får man snabbt information och kunskap om det senaste i branschen.Bostadsrättsmässan Malmö arrangeras den 7-8 oktober på Malmömässan.

Under Bostadrättsmässan i Malmö kommer flera aktuella frågor att diskuteras, bland annat om vad som gäller vid andrahandsuthyrning via Airbnb att besvaras under en paneldebatt på Kunskapsscenen både under fredagen och lördagen. Debatten leds av Jesper Aspegren och med i panelen finns representanter från HSB Malmö, SBC och Riksbyggen.

En annan fråga som diskuteras under mässan är hur klimatfrågan påverkar inte bara vår miljö i stort utan även vår konkreta närmiljö – vad händer med ditt hur när klimatet förändras? Hur vet man att ens hur står i ett riskläge? Vilka försäkringskonsekvenser kan det ge?

Vidare lyfts digitaliseringen, som ökar stort i samhället, så också inom bostadsrättsvärlden. En brf kan få stora effektiviseringsvinster med hjälp av ökad digitalisering men hur får man med de boende på tåget? Även kommunikation till medlemmarna blir mer och mer digitaliserad, hur kan man få det så smidigt som möjligt?

Se hela programmet här

Invigningen
Bostadsrättsmässan kommer att invigas klockan 11 under fredagen på Inspirationsscenen. Moderator är Jesper Aspegren som kommer att intervjua mässans invigningstalare Michael Carlsson, vd på HSB, Carina Persson, marknadsområdeschef på Riksbyggen, Liselotte Magnusson, konsultchef SBC i Malmö.

BostadsrättsMässan Malmö arrangeras den 7-8 oktober 2016 på Malmömässan av Easyfairs i samarbete med Riksbyggen, SBC och HSB Malmö.

Pressackreditering
Vill du bevaka Bostadsrättsmässan pressackreditera dig här.

För mer information besök www.bostadsrattsmassan.se.

:
Maria Olsson Tunebro, projektledare, maria.olssontunebro@easyfairs.com, 08-506 650 32

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com