Årets moderator är den välkände Göteborgsprofilen Harald Treutiger.

På fredag öppnar Sveriges största mötesplats för bostadsrättsföreningar i Göteborg

Bostadsrättsmässan är Sveriges största mötesplats för bostadsrättsföreningar- en kunskapsmässa för alla som sitter i en bostadsrättsstyrelse, är fastighetsförvaltare eller inköpare. Mötesplatsen är väl etablerad och uppskattad och har arrangerats sedan år 2000. Här samlas över 130 leverantörer inom området under samma tak och som besökare får man snabbt information och kunskap om det senaste i branschen.Bostadsrättsmässan Göteborg arrangeras den 11-12 november på Svenska Mässan.

Ett av ämnena som diskuteras på Bostadsrättsmässan är digitalisering. Det är hett inom bostadsrättsvärlden och man kan räkna hem stora effektiviseringsvinster genom att öka digitalisering, exempelvis genom datoriserad driftövervakning. Även kommunikationen till medlemmar blir allt mer digitaliserad. Men hur kan man få den att bli så smidig som möjligt? Max Green, Energiingenjör, Riksbyggen, Andreas Lahham, Chef Teknisk Förvaltning, SBC och Linnea Källgård, HSB Living Lab diskuterar dessa frågeställningar på mässans Kunskapsscen den 11 november.

Ett annat ämne som diskuteras flitigt inom bostadsrättsområdet är Airbnb. Det blir allt vanligare att hyra och hyra ut sin bostad viaförmedlingstjänsten. Vad gäller andrahandsuthyrning? Vad säger de nya reglerna? Vad kan bostadsrättsföreningen göra? Under en panel på Kunskapsscenen besvaras frågorna om Airbnb av juridiska experter från HSB Göteborg, SBC och Riksbyggen.

Över 130 utställande företag på plats

Under mässan i Göteborg kommer besökarna även att få möjlighet att träffa över 130 företag som presenterar produkter och tjänster inom en rad olika områden. Som exempel kan nämnas energi, med utställare som Vattenfall och Göteborgs Energi, inom säkerhetsområdet finns företag som Presto brandsäkerhet samt Secor. Inom underhåll deltar företag som Svenska Fönster AB och Bauer Watertechnology. Ett område som växer i år på mässan är hissleverantörerna, där besökaren bland annat får träffa Vinga Hiss och KONE AB.

Harald Treutiger inviger på Inspirationsscenen
Bostadsrättsmässan kommer att invigas klockan 11 under fredagen på Inspirationsscenen. Moderator är Harald Treutiger som kommer att intervjua mässans invigningstalare med representanter från HSB Göteborg, SBC och Riksbyggen.

BostadsrättsMässan Göteborg arrangeras den 11-12 november 2016 på Svenska Mässan av Easyfairs i samarbete med Riksbyggen, SBC och HSB Göteborg.

Pressackreditering
Vill ni bevaka Bostadsrättsmässan i Göteborg ackreditera er här.

För mer information besök www.bostadsrattsmassan.se eller kontakta:
Maria Olsson Tunebro, projektledare, maria.olssontunebro@easyfairs.com, 08-506 650 32

Om Bostadsrättsmässan
Bostadsrättsmässan är den etablerade mötesplatsen där bostadsrättsföreningars styrelser, bostadsrättshavare och andra bostadsrättsintresserade möts. På Bostadsrättsmässan Göteborg får besökarna direktkontakt med leverantörer och experter. Rådgivning, inspiration och värdefulla lärdomar som gör att de sparar tid, får kunskap om sitt ansvar och blir säkrare i sin roll. Mässan arrangeras av Easyfairs tillsammans med Riksbyggen, HSB Göteborg och SBC.

Läs mer på: www.bostadsrattsmassan.se

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com