På onsdag öppnar Sveriges största elektronikmässa 2011 i Göteborg

På onsdag öppnar Sveriges största elektronikmässa 2011 i Göteborg

På onsdag är det premiär för ELEKTRONIK 2011 – årets största elektronikmässa i Sverige – på Svenska Mässan i Göteborg. Förhoppningen är att en elektronikmässa i västra Sverige kommer att öppna nya dörrar på marknaden.

Under mässans två dagar finns branschens ledande leverantörer på plats för att visa besökarna de senaste innovationerna för morgondagens utmaningar inom bland annat test och mät, batterier, mönsterkort, embedded technology, OEM och komponenter. Arrangemanget är enbart öppet för branschfolk och bjuder – vid sidan av ett fyllt mässgolv – också på seminarier och utfrågningar som berör de senaste rönen och den tekniska utvecklingen.

– Vi tror starkt på att en elektronikmässa i Göteborg är viktig för den svenska marknaden i allmänhet och för företag i södra och västra Sverige i synnerhet, säger Annette Sturesson, projektledare för mässan.

ELEKTRONIK 2011 arrangeras den 16 – 17 mars på Svenska Mässan i Göteborg kl 9 – 16.

easyFairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. easyFairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyFairs.com