Pärla med Ung Cancer på SHOP Nordic

Pärla med Ung Cancer på SHOP Nordic

För att visa sitt stöd för unga vuxna som är berörda av cancer kan man pärla tillsammans med Ung Cancer på SHOP Nordic. Intentionen är att det ska ge idéer till besökarna hur socialt ansvarstagande kan ge positiva effekter och stärka företagets varumärke. SHOP Nordic har premiär den 13-14 april på Kistamässan i Stockholm.

SHOP Nordic är en ny mötesplats med fokus på inredning, design och koncept för butik. Här hittar man smarta och kreativa lösningar, samt de senaste nyheterna från ledande leverantörerna inom handeln. Bland annat kan man ta del av inredning, koncept, skyltar, digital signage, kundvagnar, kassadiskar och produktställ. Utöver utställningen kan man ta del av ett spännande seminarieprogram med internationella talare som retailexperten Scott Bedburry och digital signage-gurun Jeff Porter.

Stötta Ung Cancer genom att pärla Fuck Cancer-armband
Under mässan kan besökarna stötta Ung Cancer genom att pärla Fuck Cancer-armband i SHOP Nordics Business Point. Självklart kommer det finnas möjlighet att köpa armband. Varför inte det du själv pärlat?

– Vi är enormt glada över vårt samarbete med Ung Cancer under SHOP Nordic. Vi hoppas att det är många besökare och utställare som tar chansen att pärla tillsammans med Ung Cancer, säger Sofie Dagnelid, projektchef för SHOP Nordic.

Fredrik Sandevärn, som arbetar som marknads- och eventansvarig på Ung Cancer kommer till mässan för att dela med sig av tankar och tips om hur företag kan förstärka sitt varumärke genom socialt ansvarstagande på riktigt och berätta om hur Ung Cancer arbetar.

Läs mer om Ung Cancer

För mer information besök www.shopnordic.se eller kontakta:
Sofie Dagnelid, projektchef, 0704 34 45 43, sofie.dagnelid@easyfairs.com

Om SHOP Nordic
SHOP NORDIC arrangeras av Easyfairs på Kistamässan den 13-14 april. Partners till mässan är Svensk Handel, Dagens Handel, HUI Research, Kjedjemagasinet och Dansk Handelsblad. Över 160 leverantörer från 16 olika länder finns representerade som utställare och över 50 internationella och internationella talare finns på plats.

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 18 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och Österrike,). I koncernens nordiska region ingår varumärken som Apotek & Egenvård, BostadsrättsMässan, Butikkleverandør, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comic Con, e-Commerce, Elmässan, Ekobygg, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, ICTexpo, Logistikk & Distribusjon, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Promotionmässan, Restaurangexpo, SETT, Shop Nordic, Sign & Print, Sportfiskemässan, Talous och VVS-mässan.

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com