Elmässan Stockholm 19-20 oktober 2022

Politisk debatt om elpriserna på Elmässan i Stockholm

Den 19-20 oktober är det återigen dags för Elmässan Stockholm. Mässan är en årlig mötesplats som samlar ledande aktörer inom elinstallation, fiber och belysning. Mässan spelar en otroligt viktig roll i utvecklingen av branschen och där viktiga frågeställningar alltid diskuteras.

Under onsdagen kommer det att vara en politisk debatt med fokus på stigande elpriser, med sju av riksdagens partiers energipolitiska talerspersoner.

- Att diskutera detta på en polisk nivå när vi genomför mässan känns direkt avgörande. Att ha beslutsfattarna på plats för att diskutera den kanske mest omtalade frågan just nu, inte bara i elbranschen, är viktigt för både branschen och mötesplatsen, säger Lina Schewenius Lund, Head of Cluster för Elmässan.

De medverkande partierna kommer att lyfta sin bild av nuläge, största utmaningarna och möjligheterna framåt för Sveriges just nu skenande elpriser och kommer att modereras av Erica Sjölin under 45 minuter.

- Vi har alltid levererat ett mångsidigt, utbildande och opinionsbildande seminarieprogram. Efter de år som varit ser vi extra mycket fram emot att återigen få träffas på Elmässan nästa vecka, mötesplatsen som samlar hela elbranschen, avslutar Lina.

Den politiska debatten sker onsdagen den 19 oktober kl. 14.30 på Kistamässan i Stockholm.

För mer information och pressackreditering, kontakta:

Lina Schewenius Lund

Head of Cluster, Elmässan

lina.lund@easyfairs.com

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar i dag över 200 event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system erbjuder unika möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt.

Easyfairs Group har 700 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

Under 2018 utsågs Easyfairs till ”Entrepreneur of the Year®” i Belgien och vann erkännande som ett Deloitte ”Best Managed Company” och ”Great Place to Work”. För fjärde året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company” 2022.

Företaget rankas idag som nummer 17 på listan över världens ledande mässföretag.

Besök framtiden med Easyfairs och läs vidare på www.easyfairs.com.

För ytterligare information, kontakta:

Anne Lafère

Group CEO