Elmässan Syd 14-15 september på Malmömässan

Pressinbjudan Elmässan Syd

Vardagen ”post corona” har skapat nya möjligheter och arbetssätt. Kraven från beställare har höjts och förväntningarna på leverantörer är högre. Nu kommer södra Sveriges enda elmässan tillbaka – den 14-15september på MalmöMässan.

Vi samlar allt för att effektivisera och utveckla elbranschen. Utställare med innovativa produkter, talare med expertisen och aktiviteter som utbildar. Aldrig någonsin har behovet av att mötas fysiskt varit större – och intresset är stort för mässan.

I år går mässan återigen tillsammans med FastighetsMässan, och synergierna är slående. Med elbilsladdning, solenergi och belysning som några gemensamma nämnare blir incitamentet större att besöka oss eftersom mötesplatsen blir större och ger mer.

Höjdpunkter på mässgolvet

Onsdagen den 14 september:

10.15 – Scen 3 Nyheter i nästa utgåva av Elinstallationsreglerna
Joakim Grafström, Teknisk Expert, SEK Svensk Elstandard

13.15 – Scen 3 Elektrikerpodden - vad och varför
Billy och Peter Fransson

14.00 – Scen 3 Debatt: Säkerhet på arbetsplatsen
Svenska Elektrikerförbundet, Rickard Lindberg, Installatörsföretagen Niclas Nilsson, Assemblin. Moderator: Fredrik Karlsson, Elinstallatören

15.15 – Scen 3 Så hjälper du kunden att välja solenergi
Anna Werner, VD, Svensk Solenergi

Torsdagen den 15 september:

09.00-12.00 – Konferensrum K2
Solcellshalvdag i samarbete med Svensk Solenergi

09.30 – Scen 3 Workshop om elbilsladdning
Ingvar Eriksson, Teknisk expert, SEK Svensk Elstandard. Mikael Carlson, Teknisk expert, Elsäkerhetsverket.

13.15 – Scen 3 Hur ska vi utforma den visuella miljön för att förbättra vår hälsa och öka prestationsförmågan?
Hillevi Hemphälä forskar på LTH

För pressackreditering, kontakta
Lina Schewenius Lund, Head of Cluster

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor och event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Spanien, Sverige, Schweiz och Storbritannien). Easyfairs driver dessutom totalt 8 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Essyfairs drivs med passionen att “easify” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt för professionella communities genom vårt populära all-in koncept, avancerad teknologi och kundcentrerat tillvägagångssätt. Våra många digitala initiativ erbjuder utmärkta möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt. Vi följer och analyserar även kontinuerligt den digitala utvecklingen och anpassar vårt arbetssätt för att skapa attraktiva och moderna online-format.

Koncernen har drygt 600 anställda som alla använder de främsta marknadsförings- och teknikverktyg som finns för att skapa och utveckla event- och mässkoncept som passar våra communities.

Under 2018 tilldelades Easyfairs priset “Entrepreneur of the Year®” i Belgien och fick bl a erkännande från Deloitte som “Best Managed Company” för tredje året i rad samt utmärkelsen “Great Place to Work”.

Easyfairs är för närvarande rankad på 17:e plats på listan över världens ledande mässföretag.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairsgroup.com.