Pressinbjudan FastighetsMässan Göteborg 2023

Den befintliga fastigheten står högt i fokus för många just nu, även för FastighetsMässan i Göteborg. På 2023 års upplaga finns en otrolig blandning av leverantörer, produkter och nyheter som kommer att hjälpa fastighetsägare att ta nästa steg inom hållbarhet, energieffektivisering och säkerhet. Mässans forum innehåller seminariepunkter som kommer inspirera och effektivisera företag runt om i Sverige till att nå sin fulla potential inom förvaltning. I år sätter vi fokus på fastighetssäkerhet, något som präglar både utställarlista som seminarieprogram.

Förvaltardagen
En stor nyhet på årets mässa är Förvaltardagen, en halvdagskonferens som arrangeras i samarbete med Vitec Bygg & Fastighet. Här samlar vi stor spetskompetens och bjuder in till spännande föredrag med bland annat Anna Werner, Svensk Solenergi, Marcus Widen, SEB, och en spännande paneldebatt Martin Wannholt - (Demokraterna), Peter Strandell – Tryggare Sverige Verksamhetschef Region Syd, Johannes Hulter (Socialdemokraterna), Johannes Hulter (Socialdemokraterna)

Höjdpunkter på mässgolvet:

Onsdagen den 13 sept:

11.00 – Scen 1

En Feskekôrka för framtiden

Anna Olbers, Emelie Feuk, Joacim Lager från Fiskekörka , Anna Olbers - Hotel Legacy Group

13.00 – Scen 1

Hur kan ökad social hållbarhet bli en lönsam affär?

Jorunn Rådberg, Bosocial chef Victoriahem och Shivan Abdullah, fastigetsförvaltare, Victoriahem

13.30 – Scen 2

Skyddsrum och erfarenheter från Ukraina

Lars Wilderäng, författare, bloggare, föreläsare

15.30 – Scen 2

Råttor – den oönskade grannen

Håkan Rystrand, Anticimex

Torsdagen den 14 sept:

10.00 – Scen 1 Hur kan vi spara energi utan att försämra inomhusmiljön?

Britta Permats, VD Svensk Ventilation, Dennis Bokedal, miljö Astma- och Allergiförbundet, Jonathan Hall, projektledare Fastighetsägarna & Lars Ekberg, professor vid Institutionen för installationsteknik, Chalmers Tekniska Högskola

14.00 – Scen 1 Mobilitet, digitalisering och samverkan

Tommy Everell, Sverige Parkering och Pelle Sjögren (Mobility46) - paneldebatt

11.30 – Scen 2 Konceptet "Trygg fastighet" för säkra och trygga bostadsområden

Säkerhetssamordnare Arber Jasharaj Stiftelsen Tryggare Sverige

13.30 – Scen 2 Vinnare i Fastighetsägarnas tekniktävling ”Energiuppföljningssystem för fastighetsägare” presenteras på Fastighetsmässan 2023 i Göteborg

Registrera dig som press till mässan här

Frågor? Kontakta Lina Schewenius Lund, Head of Cluster

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar i dag över 200 event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system erbjuder unika möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt.

Easyfairs Group har 700 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

För femte året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company”, 2023.

Easyfairs är stolta över att vara en av världens 20 främsta mässarrangörer, enligt AMR:s årliga ranking.

Besök framtiden med Easyfairs och läs vidare på www.easyfairs.com.

För ytterligare information, kontakta:

Anne Lafère

Group CEO