Pressinbjudan - Mötesplats Samhällssäkerhet 2024

Pressinbjudan - Mötesplats Samhällssäkerhet 2024

I en tid då Sveriges beredskap inom säkerhet, försvar och trygghet stärks, lyfter Mötesplats Samhällssäkerhet 2024 fram vikten av att gå från ord till handling. Konferensen samlar ledande aktörer för att diskutera Sveriges krisberedskap och hur vi kan utveckla en modern och sammanhållen totalförsvarsplanering baserad på tillit, handlingskraft och samarbete.

Den svenska säkerhetspolitiken har på kort tid förändrats och medlemskapet i Nato innebär en solidarisk säkerhetsgemenskap med såväl garantier som förpliktelser.

Missa inte när Henrik Landerholm, Nationell säkerhetsrådgivare, pratar under rubriken Hotet mot Sverige och svenska intressen den 19 mars.

Årets Tema: Att gå från ord till handling
Hur omvandlar vi diskussioner till konkreta åtgärder för en starkare nationell och lokal beredskap? Detta år utforskar vi processerna som krävs för att få till stånd en effektiv och sammanhållen totalförsvarsplanering. En planering som bygger på samarbete över gränserna – mellan det civila och det militära, det offentliga och det privata samt med civilsamhället – för att öka Sveriges motståndskraft.

Möt experter och ledare på plats, inklusive:

• Charlotte Petri Gornitzka, Generaldirektör, MSB
  • Michael Claesson, Chef för Försvarsstaben, Försvarsmakten
  • Lena Nyberg, Överdirektör, Totalförsvarets forskningsinstitut

Dessa framstående talare kommer att dela med sig av sina insikter och kunskaper om att stärka Sveriges försvar och beredskap. Du hittar hela konferensprogrammet här.

Ta del av innovationer på mässan, inklusive:

• Upptäck framtidens lösningar med T-Kartor Public Safety och GIMS, en NATO ackrediterad plattform som strukturerar data i ett geospatialt sammanhang.
  • SRI presenterar ett nytt systemstöd för säkerhetsprövningar, en lösning på en utmanande fråga för svenska verksamheter.
  • Validata Group introducerar Valluga, en programvara för anställningsscreening, som bidrar till en tryggare arbetsmiljö.

Läs mer om utställningen här.

ANSÖKAN OM PRESSACKREDITERING
Vi välkomnar press-representanter att ansöka om ackreditering för att bevaka denna avgörande händelse. Besök vår hemsida för mer information. Observera att sista ansökningsdag är den 15 mars 2024.

Mötesplats Samhällssäkerhet 2024 är din chans att engagera dig i Sveriges framtid inom samhällssäkerhet. Utbyt idéer, knyt kontakter och bli inspirerad av innovationer som gör skillnad. Tillsammans tar vi steg mot ett säkrare Sverige.

Varmt välkomna till Mötesplats Samhällssäkerhet 2024 – där samverkan gör skillnad för Sverige.

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar i dag över 200 event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system erbjuder unika möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt.

Easyfairs Group har 800 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

För femte året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company”, 2023.

Easyfairs är rankad som nummer 11 av världens främsta mässarrangörer enligt STAX årliga ranking

Besök framtiden med Easyfairs och läs vidare på www.easyfairs.com.

För ytterligare information, kontakta:

Anne Lafère

Group CEO