Pressinbjudan till årets viktigaste industrievent

29-30 mars arrangeras branschmässan Industrimässorna Syd 2017 på Malmömässan. Arrangören Easyfairs vill med mässan skapa en självklar och Nordisk plattform för möte och utveckling inom industrisektorn.

Media hälsas varmt välkomna till mässan. Presskort finns att få skickat på begäran i förväg eller att hämta i entrén till mässan. Projektledare finns på plats för kortare intervjuer i mån av tid.

Datum:
29-30 mars, 2017
Tid: Onsdag 29 mars 09-17, Torsdag 30 mars 09-16
Plats: Malmömässan, Mässgatan 6

Mässteamets tips på täckning:

• Mässan arrangeras nu för femte gången i Easyfairs regi som 5 mässor under ett tak; Automation, Process, Underhållsteknik, Empack, Logistics & Distribution

• Ca 200 ledande leverantörer är på plats och visar tusentals produktnyheter inom robotteknik, pneumatik, mät-, styr- och reglerinstrument, processteknisk utrustning, automation, smörjning, ytskydd, elunderhåll, mekanik, fastighetsunderhåll, materialhantering, e-logistk, transport- och logistiklösningar, förpackningsteknik- och design, etikettering och märkning, transportemballage

• Över 40 kostnadsfria inspirerande, bildande & utvecklande seminarepunkter går av stapeln på de tre scenerna inne på mässgolvet. Huvudspåren i programmet är smart industri, innovationskraft, hållbarhet & inspiration. Programmet syftar till att beröra branschens hjärtefrågor och hjälpa branschen framåt i utvecklingen.

• Nytt för i år: Framtidsföretaget Biohax International sätter in microchipimplantat på 10 personer i sin monter på mässgolvet, bland annat Telenors VP of IoT kommer att genomföra detta
  • Nytt för i år: Ett rekryteringsevent anordnas 30 mars kl.14-15.15, där utställarna kommer att presentera lediga tjänster live på en scen inne på mässgolvet
  • Nytt för i år: Virtual Reality-yta inne på mässgolvet, där besökarna kan prova på hur det känns att leva i en annan verklighet
  • Kostnadsfria nätverksfrukostar i samband med första seminariet båda mässdagarna – första dagen i samband med Kristina Atkinson, Generalsekreterare, NMC (Nätverket för Hållbart Näringsliv) och andra dagen Patrick Ekwall, Sportjournalist

• Ledarskapsworkshop för Teknikföretag arrangeras vid två tillfällen 29 mars i samarbete med Internova

• 3D-halvdag arrangeras 30 mars i samarbete med SVEAT

• VIP-lunch arrangeras den 29 mars i samarbete med Vattenfall - en energiexpert presenterar konkreta exempel och metoder på hur du möter kraven på hållbarhet som både myndigheter och kunder ställer krav på. Få tips på hur du kan energieffektivisera, energiredovisa, mäta samt garantera en koldioxidneutral användning av el
  • Branschmingel arrangeras i slutet av första mässdagen för att avrunda. Mässteamet bjuder på mat & dryck samt underhållning i form av pianospel och Linda Bengtzing

Highlights från semiarieprogrammet är b.la.:

• Fiktiv hackerattack av styrsystem – Nicklas Keijser, automationsingenjör på Rejlers

• Dagens människolika robotar och vad de kan samt demonstration av robot – Fredrik Löfgren, Årets teknolog

• Konsten att njuta av livet & ändå få saker gjorda + boksignering – Olof Röhlander

• Digitalisering – världens chans för industrin - Lena Carlsson, Chefsstrateg digitalisering, Tillväxtverket

• Aktiva och smarta förpackningslösningar – behöver de verkligen vara det? - Robin Thiberg & Erik Lindberg, Innoscentia

• Håkan Ericsson, VD PostNord i närbild. Moderator Mats Udikas, chefredaktör tidningen Transportnytt

• Paneldiskussion: VR revolutionizes your business
    Elena Malakhatka, Ph.D. research, KTH
    Carina Sundqvist, Digital strateg, IBYR
    Oliver Edsberger, Business Unit Director Visualization, HiQ
    Jonathan Tiedtke, CEO, VR Vision
    Steve Hogan, Director, VR Safety
    Moderator: Viktor Peterson, CEO, CLVR Works
  • Paneldiskussion: Mycket snack & lite verkstad
    Johan Ydeskog Key Account Mananager End User at Rockwell Automation
    Thomas Idermark, VD, SIS (Swedish Standards Institute)
    Nicklas Keijser, Automationsingenjör, Rejlers Sverige AB
    Ola Asplund, Senior Advisor, IF Metall och med i regeringens innovationsråd
    Conny Fridlund, Produktionsutvecklingschef, Atlas Copco
    Moderator: Dag Toijer, Chefredaktör, Tidningen Automation
  • Paneldiskussion: Framtidens e-handelslogistik
    Håkan Ericsson, VD PostNord
    Carl Lumsden, Logistics Manager Bygghemma Group
    Kajsa Knapp, VD och grundare av coolstuff.se
    Fredrik Edeland, grundare av Sendify
    Moderator: Alexander Kristofersson, journalist, Transportnytt
  • Paneldiskussion: Industriell revolution!
    Dan Carlsson, Produktionslyftet
    Lewis Horne Vd på Uniti Sweden
    Fredrik Serger vd Setrab AB
    Moderator: Anna Hall, vVD, Industrikluster IUC Syd

Se hela seminarieprogrammet här >

Kort om Industrimässorna Syd 2017:

Med sina 5 mässor under samma tak; Automation, Process, Underhållsteknik, Logistics & Distribution och Empack, är Industrimässorna Syd Nordens största mötesplats för industrin 2017. Den arrangeras av Easyfairs Scandinavia 29-30 mars på MalmöMässan. För alla som arbetar inom branschen är mässan samt aktiviteter och seminarieprogram kostnadsfritt. För mer information och fullt program, besök
www.industrimassorna.com

Kontakt för intervjuer:
Ester Fardell, projektledare, ester.fardell@easyfairs.com, 031-894178
Emelie Törn, projektledare Empack-mässan, emelie.torn@easyfairs.com, 031-89 93 55

Kontakt för pressackreditering:
Moa Jansson, projektkoordinator, moa.jansson@easyfairs.com, 031-89 93 58

Om Artexis Easyfairs
I linje med sin mission ”Visit the future” gör Artexis Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com