Pressinbjudan: Utforska Innovation inom Utbildning på SETT 2024

Pressinbjudan: Utforska Innovation inom Utbildning på SETT 2024

I en tid av snabba samhällsförändringar och en ökande osäkerhet, blir det allt viktigare att rusta utbildningssystemen. SETT 2024 erbjuder inte bara de verktyg som behövs för att navigera genom dessa förändringar, utan ger också en möjlighet att påverka samtalet i professionen.

På SETT värdesätter vi betydelsen av samarbete och reflektion. Genom att samla erfarna och kunniga personer från utbildningssektorn, skapar vi en plats där tankar om utbildning och innovation kan mötas och utvecklas.

Nordic Track: Samarbete över Gränserna
I ett nytt konferensspår, Nordic Track, den 16 april samlas utbildningsprofessionella för att diskutera viktiga frågor som hur vi kan erbjuda högkvalitativ utbildning för alla i en föränderlig värld. Nordic Track fokuserar på de gemensamma utmaningar och möjligheter som de nordiska länderna står inför.

Höjdpunkter på mötesplatsen:

Eu-kommissionen presenterar Digital Education Action Plan 2021-2027
Georgi Dimitrov, chef för enheten “Digital Education” vid Europeiska kommissionens generaldirektorat för utbildning kommer att presentera Europakommissionens arbete och mål på området digitalisering och ge en inblick i hur väl de nordiska länderna står sig. Norden har alltid legat väl till, men gör vi det fortfarande?

Nordic Innovations Space: En spännande yta där edtech-startups från Norden presenterar sina lösningar. Missa inte pitch-sessionen kl 14:15 den 16 april, där innovatörer möter potentiella investerare och partners.

Spotlight på Imvi Labs: Upptäck en banbrytande metod för att förbättra läs- och koncentrationsförmåga genom ögonkoordination, baserad på forskning från Karolinska Institutet.
Ta del av fler innovationer i mässan här

Lärares Roll i Digitaliseringens Tidsålder – ny medlemsundersökning
Delta i ett seminarium arrangerat av Sveriges Lärare där resultaten från deras senaste medlemsundersökning om lärarnas syn på digitalisering och AI diskuteras. Medverkar gör bland annat förbundsordförande Åsa Fahlén. Välkommen till en insiktsfull diskussion om läraryrkets framtid.
Ta del av fler programpunkter i konferensen här

SETT 2024 erbjuder en unik mötesplats för alla som är engagerade i utbildningssektorn – från lärare och skolledare till utvecklare och policy makers. Ta del av innovativa lösningar, forskningsbaserade metoder och inspirerande diskussioner som formar framtiden för lärande.

Datum: 16-18 april
Plats:
Kistamässan, Stockholm

För mer information och pressackreditering, kontakta oss!

Delta i SETT för att utforska, lära och inspireras.

Om SETT

SETT (Scandinavian Education Technology Transformation) är Nordens ledande mötesplats inom innovativt och livslångt lärande, från förskola till gymnasieskola. SETT grundades 2012 i Stockholm och har sedan dess haft en formidabel tillväxt och anordnar mötesplatser i både Belgien och Sverige.

SETT har fokus på det senaste inom pedagogik samt utveckling och genom att skapa nätverksytor och erfarenhetsutbyte satsar vi på bred kompetensomställning för nordisk skolpersonal och skolledning. SETT genomförs på Kistamässan i Stockholm och vid senaste genomförandet år 2023 välkomnade vi drygt 5000 besökare.

Micaela Jonsson

Program Manager SETT & Mötesplats Samhällssäkerhet 076 121 82 23