PRESSINBJUDAN: Välkommen till Nordens största skyltfönster mot nyheter i handeln

Den 28 – 29 mars är det på nytt dags för BUTIKSLEVERANTÖR, Nordens största mässa som visar inredning och utrustning för handeln, på Kistamässan i Stockholm. Här finns branschens leverantörer, nyheter, inspiration och kreativa lösningar som skapar bättre shoppingupplevelser och säljande butiker.

Vi vill speciellt bjuda in dig som pressmedlem, samt erbjuda en reserverad plats på första raden på ett eller flera av det 30-tal seminarier och paneldebatter som står på programmet. Nedan presenterar vi ett urval av aktiviteter ur programmet:

Handeln år 2020
Hur ser handeln ut år 2020? Lyssna till en paneldebatt med framtidstankar om handeln. I debatten möts representanter från olika delar av handeln, bl a Stefan Engeseth, trendspanare och författare Detective Marketing. (learnShops-scenen 28 mars kl. 08.30)

Liv i förändring och förvirring
Mark Levengood om konsten att förverkliga sina drömmar. Det är viktigt att våga anta utmaningar och att sätta upp mål för framtiden. Och det är lika viktigt att inte vara rädd att ändra på dem! Prestige och förväntningar från omgivningen är ofta det som hindrar oss från att göra det vi verkligen vill. (Konferensrum 28 mars kl. 10.00)

Framtidstrender för återförsäljare och dess konsumenter – efter den ekonomiska krisen
Som ett resultat av den ekonomiska krisen, osäkerheten inför framtiden och förändringar inom konsumentpsykologi agerar den Europeiska konsumenten annorlunda.  Professor Joshua Bamfield, verksam vid Centre for Retail Research i England, hjälper oss att identifiera de viktigaste drivkrafterna för detta förändrade beteende samt undersöka konsekvenserna för detaljhandeln. (Konferensrum 28 mars kl. 11.30)

Extremservice i upplevelsetemplet
Hur ska vi möta den ständigt otrogne och kunnige kunden? Hur ska vi kunna leverera det lilla extra som gör att kunden pratar om just oss? Och hur ska man bäst som butik utnyttja kraften med de sociala medierna?  Om detta och mycket mer kommer en av Sveriges mest eftertraktade föreläsare och trendspanare Göran Adlén ge sin syn på under en intensiv och underhållande föreläsning. (Konferensrum 28 mars kl. 15.00)

Framgångsfaktorerna i e-handel - en historia om nelly.com
I föredraget kommer Peter Lindholm belysa vilka faktorer som visat sig avgörande för ett av Sveriges största e-handelsbolag. Han kommer att ta er igenom hur bolaget började och vad som visat sig vara kärnan i framgångssagan som Nelly.com är. (learnShops-scenen 29 mars kl. 10.15)

Kundens beslutsfattande i butiken
Öka försäljningen och få ut maximalt av varje potentiell kund. Jens Nordfält är en av världens främsta forskare, pionjär och expert inom shoppingbeteende. Han kommer i detta Keynote-framförande visa flera aktuella case om hur du skapar en häpnadsväckande butiksmiljö som får dina kunder att handla som aldrig tidigare. (Konferensrum 29 mars kl. 11.30)

Framtidens betalningar – kort eller mobil eller både och?
Betalning med mobiltelefon står inför sitt absoluta genombrott. Redan idag använder över 100 miljoner mobilen som betalmedel. Men vad händer med kontanterna, kort- och internetbetalningarna när de nya aktörerna tar sig in på betalningsmarknaden och utmanar bankerna? Svensk Handel och Dagens Handel tittar runt hörnet på framtidens betalningsmetoder i en högaktuell paneldebatt. (learnShops-scenen 29 mars kl. 13.00)

Ackreditering och mer info
Kontakta projektledare Ann-Kristin Mogren för ett presskort, mer information och för att boka en reserverad plats på främsta raden vid scenerna. Tel: 031–89 41 10, e-mail: annkristin.mogren@easyFairs.com. Läs mer om mässan på www.easyfairs.com/butik-se.

Tid & plats
Kistamässan, Stockholm
28 mars: 9.00-17.00
29 mars: 9.00-16.00