Stefan Holm en av årets talare på Promotionmässan.

Promotionmässan inleder mässåret på Kistamässan

Den 17-19 januari intar profil- och promotionbranschen Kistamässan, vilket blir startskottet för mässåret. På plats finns över 155 företag som deltar i utställningen och bland årets nyheter kan nämnas ”Trendtorg” och ”New Brand Square”. Besökarna kommer även att få ta del av inspirationsföreläsningar av en OS-guldmedaljör och en superentreprenör, som pratar om vad som krävs för att nå toppen och hur vi kan dra lärdomar av våra olika livsresor.

Sedan augusti 2013 har Promotionmässan arrangerats på Kistamässan i Stockholm och bland årets nyheter finns bland annat ”Trendtorg” och ”New Brand Square”, inspirationsytor med olika teman som Casual, Business, Summer, Sport och Home, samt en presentationsyta för startups.

– För att förenkla för nya företag i branschen att delta på Promotionmässan har vi skapat en yta som vi kallar för ”New Brand Square”. Det blir ett torg som ger möjlighet för många nya spännande företag att visa upp sina produkter för branschen, säger Sofie Täppmark, projektledare för Promotionmässan.

Mässcenen bjuder på några av landets mest intressanta profiler. I år har man tagit in Stefan Holm, en av Sveriges största idrottare genom tiderna. Under sin karriär har Stefan vunnit otaliga priser, som OS-guld, silver i utomhus-VM, guld i inomhus-VM och två guld i inomhus-EM. Under hans föreläsning kommer han att berätta om hur man med rätt attityd, inställning och hårt arbete kan nå vilka mål som helst – trots att man kanske inte har de bästa förutsättningarna från början.

På scenen föreläser även entreprenören Per Holknekt.Per har startat 32 bolag, varav ett börsnoterades och värderades till en miljard kronor, han har också levt som hemlös och förlorat både jobb och familj på grund av sitt beroende. Per kommer att dela med sig av sin kunskap och långa erfarenhet inom bolagsutveckling, varumärkesarbete/strategier samt entreprenörskap. Det kommer att förmedlas inspiration, skratt och tårar värdefulla nycklar, lärdomar, insikter och metoder som enkelt kan användas och appliceras på precis vem och vad som helst.

Se hela programmet här.

Promotionmässan anordnas av Easyfairs i nära samarbete med SBPR, den svenska intresseorganisationen för profil- och promotionprodukter och PWA, Promotional Wholesalers Association.

Pressackreditering
Är du intresserad av att bevaka Promotionmässan, ackreditera dig här.

För mer information besök www.promotion-massan.com eller kontakta:
Sofie Täppmark, projektledare, sofie.tappmark@easyfairs.com, 08-506 650 21
Marika Metsola Renström, pressansvarig, marika.renstrom@artexis.com, 08-506 650 35

Om Artexis Easyfairs
I linje med sin mission ”Visit the future” gör Artexis Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com