Publikrekord på Möten & Events Stockholm 2016

Publikrekord på Möten & Events Stockholm 2016

99 seminarier på 6 scener, nyhetswalks och en stor branschfest med mycket skratt, fest och nätverkande kännetecknade årets upplaga av Möten & Events mässan i Stockholm. Totalt besökte 6 119 konferens-, mötes- och eventbokare mässan och inspirerades och fick nya idéer till framgångsrika event och konferenser.

Störst publik på scen drog Andreas Carlsson, låtskrivare som vunnit fyra diamond awards, jurymedlem i IDOL år 2008-2012 & grundare för "Academy of Music & Business". Hans föreläsning om från idé till succé lockade 400 åhörare och avslutades med stående ovationer från publiken.

För mer information kontakta; Jennie Heidenfors, Projektchef, 031-899542, jennie.heidenfors@easyfairs.com

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 18 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och Österrike,). I koncernens nordiska region ingår varumärken som Apotek & Egenvård, BostadsrättsMässan, Butikkleverandør, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comic Con, e-Commerce, Elmässan, Ekobygg, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, ICTexpo, Logistikk & Distribusjon, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Promotionmässan, Restaurangexpo, SETT, Shop Nordic, Sign & Print, Sportfiskemässan, Talous och VVS-mässan.

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com