Sollentuna Kommun blir ny kompetenspartner till SETT

I år välkomnar SETT Sollentuna Kommun som ny kompetenspartner. Att vara kompetenspartner handlar om att aktivt medverka med innehåll och erfarenheter kring skolans utveckling och dela med sig av dessa till kollegor ute i landet. Dessutom deltar över 120 Sollentunalärare på SETT för inspireras och utvecklas vidare i sin profession.

- För oss i Sollentuna kommun är SETT ett perfekt tillfälle att träffa nuvarande och framtida kollegor, säger förvaltningschef Lee Orberson. Det finns ett stort intresse för oss som skolkommun, inte minst kring våra digitala satsningar och på SETT kan vi visa exempel på hur vi arbetar. Man träffar våra pedagoger både i de större föreläsningarna, men också i mindre workshops och föreläsningar i vår monter.

Konferensprogrammet på SETT ger inspiration direkt från lärare, förskollärare och skolledare som har erfarenheter att förändra i skolans och förskolans sätt att lära. Varje vecka presenteras nya talare till programmet med målet att erbjuda viktiga, aktuella och inspirerande insikter och idéer till Sveriges alla lärare och skolledare. Hela programmet finns här www.settdagarna.se

Kontaktpersoner;
Lina Hann, projektledare SETT, lina.hann@easyfairs.se, 08-506 650 02
Micaela Jonsson, konferensansvarig, Meet In Grid, micaela@meetingrid.se , 0732-61 58 59
Gabriella Signäs, kommunikatör Sollentuna Kommun, gabriella.signas@sollentuna.se, 08-579 215 42

Om SETT
SETT är en kombinerad konferens och mässa för lärare och skolledare. 2017 hade SETT över 7500 unika besökare. I utställningsdelen finns över 135 aktörer, från kommuner och skolor som visar upp sina projekt till leverantörer av pedagogiska plattformar, hårdvara och mjukvara. Sedan starten i Stockholm 2012 har mässan vuxit varje år och SETT har sedan dess även expanderat till Malmö och Oslo. Bakom SETT står Easyfairs, Meet In Grind och Stockholms Stad, i samarbete med Lärarförbundet.

I linje med vår mission ”Visit the future” gör Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs är ett av Europas ledande mässbolag och arrangerar idag 218 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,) och driver 10 mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö). Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com