Martin Falklind från "Fiskarnas Rike" kommer finnas alla dagar på Sportfiskemässan 15-17 mars 2024 på Elmia

Sportfiskemässan tillbaka till Jönköping – efter fem års uppehåll

Efter fem års uppehåll kommer Sportfiskemässan tillbaka till Jönköping.
Den 15–17 mars 2024 arrangeras den populära mässan på Elmia igen.
– Ja, äntligen. Pandemin satte tyvärr stopp för oss under tre år. Nu siktar vi på att slå deltagarrekord, säger Agneta Brunell, projektledare för Sportfiskemässan.

Fiske hör till en av svenskarnas absolut största fritidsaktiviteter. Fler än fyra miljoner svenskar har provat på aktiviteten i någon form, så när Sportfiskemässan arrangeras är det lite av en folkfest. Mässan hålls normalt sett vartannat år i Stockholm och vartannat år i Jönköping, men senast mässan var på Elmia var 2019. Pandemin satte stopp för mässan under tre år innan de kunde återupptas och då var Stockholm först ut.

• Det finns ett enormt sug att få besöka mässan när den nu kommer till Jönköping igen. Under pandemin sköt intresset för fiske i höjden och det har hållit i sig. Inte minst ser vi att intresset bland unga växer otroligt, säger Agneta Brunell.

Sportfiskemässan arrangeras av EasyFairs och i Jönköping väntar en stor utställning med utrustning och tillbehör, aktiviteter och ett scenprogram. Vi får bland annat se SVT-profilen Martin Falklind och unga YouTubeprofilerna från Team Galant på scenen.

Senast mässan gick på Elmia lockade den 15 140 besökare, en siffra arrangörerna tror kommer att överträffas 2024.
  • Mycket talar för det. Vi vet att fiskeintresset är skyhögt och det är en aktivitet som inte påverkas särskilt mycket av lågkonjunkturer, säger Agneta Brunell.

Plats: Elmia i Jönköping.

Datum: 15–17 mars 2024

Läs mer: www.sportfiskemassan.se

För mer information, kontakta: Agneta Brunell, projektledare, agneta.brunell@easyfairs.com 0708-27 70 43

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar i dag över 200 event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system erbjuder unika möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt.

Easyfairs Group har 800 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

För femte året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company”, 2023.

Easyfairs är rankad som nummer 11 av världens främsta mässarrangörer enligt STAX årliga ranking

Besök framtiden med Easyfairs och läs vidare på www.easyfairs.com.

För ytterligare information, kontakta:

Anne Lafère

Group CEO