Elmässan & FastighetsMässan Syd 7-8 februari 2024

Stora affärsmöjligheter under FastighetMässan och Elmässan

Den 7-8 februari 2024 samlades el- och fastighetsbranschen på Malmömässan för en efterlängtad mötesplats där hållbarhet, produktnyhter och kompetensutbildning stod i fokus. Mötesplatserna samlade tillsammans över 170 utställare och fler än 5390 besökare. Affärsmöjligheter och ekonomisk tillväxt var också något som genomsyrade de två dagarna

På de tre scenerna kunde man lyssna till ett brett program med branschexperter och inspiratörer Evin Cetin, Stefan Ingves och Emma Kragelund fyllde stolarna vid scenerna när dem berättade om gängkriminalitet, världsekonomi och vad man behöver ha med sig när man är ny i elbranschen. Fokus för scenprogrammet var bland annat säkerhet, digitalisering och hållbarhet. Utöver inspirerande talare och ett trevligt branschmingel så innehöll dagarna tre halvdagar; Fastighetssäkerhet, Förvaltardagen och Solteknikdagen där besökarna visade stort intresse tidigt, redan när föranmälan öppnades under hösten.

”Att som arrangör se engagemanget från besökarna och affärerna det resulterar i på mässgolvet är alltid roligt. Det känns oerhört viktigt att kunna bidra till ett sådant affärsklimat för båda branscherna just nu. När vi dessutom kan erbjuda ett seminarie- och konferensprogram av högsta kvalité med viktiga ämnen som engagerar gör det mötesplatsen viktig ur många aspekter,” säger Mikaela Kämpendahl, projektledare för Fastighetsmässan och Elmässan.

FastighetsMässan och Elmässan går tillsammans igen på Malmömässan 4-5 februari 2026. Men för alla besökare och utställare som inte vill vänta till dess så går Elmässan 16-17 februari 2024 och FastighetsMässan 12-13 mars 2025, båda i Stockholm.

För mer information, kontakta projektledare Mikaela Kämpendahl, 0704031046 mikaela.kampendahl@easyfairs.com

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar i dag över 200 event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system erbjuder unika möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt.

Easyfairs Group har 800 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

För femte året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company”, 2023.

Easyfairs är rankad som nummer 11 av världens främsta mässarrangörer enligt STAX årliga ranking

Besök framtiden med Easyfairs och läs vidare på www.easyfairs.com.

För ytterligare information, kontakta:

Anne Lafère

Group CEO