Succé för Byggmässan Göteborg

Succé för Byggmässan Göteborg

Härlig stämning, glada besökare och mycket engagerade och nöjda utställande leverantörer. I två dagar samlades bygg- och anläggningsbranschen i Prioritet Serneke Arena och responsen var överväldigande.

Byggmässan Göteborg är Västsveriges affärsarena för bygg- och anläggningsbranschen. Under den 26 och 27 april samlades besökare från bygg- och anläggningsbranschen för att träffa ledande leverantörer, lyssna till branschexperter, delta i tävlingar och andra spännande aktiviteter på plats. Mässan är en ren business to business mässa för verksamma i branschen, och under mässans båda dagar har 3403 besökare varit på plats.

- Vi är otroligt glada och stolta över denna mötesplats, säger Linnéa Sörensson, Projektledare för Byggmässan Göteborg. Vi har under mässan mottagit otroligt fin feedback från medverkande aktörer. Redan nu har över 50% bokat in sin plats till kommande Byggmässa som arrangeras 2025 och det i sig visar på kvalitén vi har levererat under mässan.

Från det inledande frukostseminariet med Byggfakta; Västsveriges hetaste Byggprojekt, till mässans avslutande seminariepunkt med Kigge Nilsson från Isobetong har scenområderna varit uppbokade med intressanta och kvalitativa föreläsningar.

”Byggkusten i och omkring Göteborg har länge stått ut i vår projektdatabas och byggstatistik så att det behövs en byggmässa där känns rätt och logiskt. Byggmässan blev som helhet verkligen mycket lyckad och vi från både Byggfakta och Byggvärlden är mycket nöjda med både hela samarbetet, vårt överfulla frukostseminarium om ”Västsveriges hetaste byggprojekt”, vår analyschef Tor Borgs mer än överfulla dragning om byggkonjunkturen samt med alla möten i våra montrar. Vi har både haft otroligt roligt och träffat både kunder och framtida kunder. Det som sticker ut på Byggmässan är att man tar sig tid för varandra och inte är så stressade och "på språng" hela tiden, det blir lite familjärt och hjärtligt i denna lagom omfattning tycker jag. Vi mäter också efter mässan vad den faktiskt mätbart ger oss för resultat i försäljning, och jag är övertygad om att vi inom kort kan räkna hem hela äventyret på Byggkusten till en lönsam tripp. Att vi ses igen 2025 är lika säkert som byggkonjunkturen är osäker.” Peter Åhs, marknads-& affärsutvecklare på Byggfakta.

Under Byggmässan har även parallella konferensspår arrangerats med aktörer som Byggföretagen och Business Region Göteborg.

”Vi är glada över samarbetet med Byggmässan. Det är viktigt att gemensamt stärka och utveckla branschen. Vi hoppas detta blir en mötesplats att bygga vidare på” Petra Sedelius, näringspolitiskt ansvarig på Byggföretagen i väst.

Viktiga ämnen för branschen som hur vi skapar sunda byggarbetsplatser och affärsmöjlighet och nya jobb i det cirkulära byggandet stod på agendan under mässan. Ny kunskap, kompetenser, nya produkter och tjänster för branschen samt nätverkande summerar två fantastiska dagar på Byggmässan Göteborg. Mässan är tillbaka i Göteborg den 26-27 mars 2025.

För mer information om mässan, vänligen kontakta projektledare Linnéa Sörensson, Easyfairs

Linnéa Sörensson
    linnea.sorensson@easyfairs.com

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar i dag över 200 event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system erbjuder unika möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt.

Easyfairs Group har 700 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

Under 2018 utsågs Easyfairs till ”Entrepreneur of the Year®” i Belgien och vann erkännande som ett Deloitte ”Best Managed Company” och ”Great Place to Work”. För fjärde året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company” 2022.

Företaget rankas idag som nummer 17 på listan över världens ledande mässföretag.

Besök framtiden med Easyfairs och läs vidare på www.easyfairs.com.

För ytterligare information, kontakta:

Anne Lafère

Group CEO