Ricky Whittle som spelar groundern "Lincoln" i The 100 gästar Comic Con Stockholm i november.

Testa PlayStation VR och träffa kända skådespelare på Comic Con Stockholm

Nordens största populärkulturella event Comic Con Stockholm kan nu presentera två nytillkomna gäster – Ricky Whittle från den amerikanska science fiction- serien The 100 och Mehcad Brooks från DC Comics-baserade Supergirl. Dessutom står det klart att en rad stora namn inom Youtube-världen kommer till mässan och bjuder på aktiviteter i samarbete med filmbolaget 20th Century Fox. Besökarna ges även möjlighet att testa bland annat PlayStation VR, TEKKEN 7 eller bli inlåst i ett Escape Room i pop-up-format. Comic Con Stockholm äger rum 4-6 november på Kistamässan.

Den engelska skådespelaren Ricky Whittles skådespelarkarriär påbörjades när han landade en roll i TV-serien Dream Team år 2002. Därefter har hans karriär gått stadigt framåt och han är nu aktuell i den kommande drama-och fantasyserien American Gods som har premiär 2017. Ricky är idag mest känd som Lincoln i den populära serien The 100.

Mehcad Brooks inledde sin skådespelarkarriär med ett antal gästroller i TV-serier men karriären tog fart efter hans medverkan i Desperate Housewives, vilket bidrog till att han nämndes i den amerikanska nöjestidningen Daily Variety som Tio unga skådespelare att hålla koll på. Mehcad har även synts i HBO-serien True Blood och idag är han aktuell i rollen som James Olsen i TV-serien Supergirl, baserad på DC Comics seriefigur med samma namn.

Ricky och Mehcad kommer att signera autografer och låta sig fotograferas i Talent Signing-området under mässans alla dagar. Dessutom kommer de att delta i frågepaneler.

20th Century Fox i samarbete med youtubers
I samarbete med 20th Century Fox kommer ett antal youtubers finnas på plats under mässan där de bjuder på aktiviteter kopplade till filmerna Fantastiska vidunder och var man hittar dem, Assassin’s Creed och Lego Batman the Movie. Bland andra deltar Sara Songbird, HejaInternet, Figgehn, GGFrolle, Chris Whippit och Arga Skånska Män.

Testa PlayStation VR
Dessutom kan besökarna testa PlayStations nya satsning PlayStation VR*, delta i Bandai Namcos TEKKEN 7-turnering med chans att vinna fina priser eller bli inlåsta i ett Escape Room, uppbyggt av Fox in a Box Room Escape, och lösa mysteriet för att ta sig ut.

*För att prova PlayStation VR under Comic-Con måste du vara 12 år fyllda. Är du under 16 år fyllda måste du ha med dig målsmans sällskap. För att prova våra PGI18-spel måste du ha fyllt 18 år och kunna uppvisa det med giltig legitimation.

Pressackreditering
Vill du bevaka Comic Con Stockholm den 4-6 november på Kistamässan i Stockholm ackreditera dig här.

Intervjuer med special guests
Är du intresserad av att intervjua våra inbjudna gäster? Mejla din intervjuförfrågan till marika.renstrom@artexis.com.

Följ oss på webben eller på Facebook för senaste nytt.

För mer information om Comic Con Stockholm, kontakta:
Christian Kullman, projektledare,christian.kullman@easyfairs.com, 08-506 650 00
Marika Metsola Renström, pressansvarig,marika.renstrom@artexis.com, 08-506 650 35

Om Comic Con Stockholm
Comic Con Stockholm är Nordens största kombinerade spel, serie- och filmmässa. På plats finns såväl spelutvecklare, serietidningsskapare och delar av Hollywoods film- och serieindustri. Spelmässan Gamex som startade 2010 har stadigt lockat runt 30 000 besökare till Kistamässan. Hösten 2014 slogs Gamex ihop med världskända MCM Comic Con. 2016 byter mässan namn till Comic Con Stockholm och flyttar tillbaka till hemmaarenan. Under höstlovet, den 4-6 november, välkomnar vi alla till Kistamässan i Stockholm!

För mer information, besök www.comicconstockholm.se

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com