Fullsatt under hållbarhetsdebatten med deltagare från Oatly, Volvo Group, Tetra Pak och Stora Enso.

Två dagar fyllda av nyheter, inspiration och framtidsspaning

Mötesplatsen som samlade hela produktionskedjan har precis avslutats på Malmömässan. Empack och Logistics & Distribution arrangerades parallellt med Industrimässorna, vilket bidrog till närmare 170 utställare som visade nyheter och framtidens teknik ifrån hela produktionskedjan.

Dessa två dagar lockade till sig 2 460 besökare som var på plats för att bland annat hitta nyheter inom smarta förpacknings- och etikettlösningar, effektiva lager – och logistiklösningar och utbyta erfarenheter inom branscherna.

”Det var mycket trevlig stämning inne på mässgolvet och det är underbart med alla sponta, fysiska möten som händer på en mässa!” – säger Emelie Törn, projektledare Easyfairs.

Per Holknekt och paneldebatter med några av de främsta profilerna från förpacknings- och logistikbranschen lockade flest åhörare på mässans tre scener. Det arrangerades även en konferens inom livsmedel, live-streaming av Logistikpodden, och ett branschmingel som främjade nätverk branschkollegor emellan. Det var två fullspäckade heldagar som innehöll någonting för alla.

I linje med företagets mission ”Visit the future” gör Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i det optimala formatet.

Koncernen arrangerar idag 218 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2017–2018 drygt 157 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com