Välkommen till FastighetsMässan 2021!

I över 10 år har FastighetsMässan varit den självklara mötesplatsen där beslutsfattare från fastighetsbranschen träffar leverantörer inom drift, förvaltning, underhåll, energi, miljö, säkerhet och automation för att tillsammans skapa lönsamma fastigheter. Inför årets mässa har vi utvecklat ett nytt koncept med fokus på förvaltning och utveckling av befintliga fastigheter. Den 24:e - 25:e november träffas vi igen på Kistamässan och intresset för mötesplatsen är stort.

Stort behov av det fysiska mötet
Efter 18 månader av anpassning av hur och vart vi arbetar, social distansering och digitala möten är behovet av mötesplatsen stort.

”Vi ser ett otroligt intresse från både leverantörer och verksamma inom fastighetsbranshen. Det är tydligt att det fysiska mötet som en mässa erbjuder, där man får ta del av produktnyheter, skapa nya kontakter och ta del av branschspecifika seminarier, uppskattas och är efterlängtat”, säger FastighetsMässans projektledare, Victoria Ahlberg.

På 2021 års upplaga av FastighetsMässan samlas nära 200 leverantörer som erbjuder produkter och tjänster inom förvaltning, drift och underhåll. Detta år är huvudtemat fastighetssäkerhet, olika säkerhetstekniksa lösningar och de senaste produkterna för en säker och trygg fastighetsmiljö.

Några av seminariepunkterna på SÄKERHETSSCENEN

• Är du beredd på det värsta? Hot mot kommersiella fastigheter
    Panelen leds av Lars Brånn, Affärsområdeschef Resiliens, Ramboll. I panelen ingår bland andra Anders Gidrup, Säkerhetschef, Locum, Mikael Östling, Deputy President, KTH, Hans Brun, forskare med förflutet på Försvarshögskolan, expert på internationell terrorism, Gustaf Ljunggren, VD på Orio Logistics

• · Så får du den säkraste fastigheten. Hur uppdaterar man befintliga byggnader för att göra dem mer brandsäkra?
    Samtalet leds av Fredrik Karlsson, Chefredaktör, VVS-forum. Deltar gör Ronnie Bergdahl och Ulrika Calzon från Belysningsbranschens Nödbelysningsgrupp samt Tommy Carlsson, International Sales Manager, MAUS

• · Trygghet i det offentliga rummet
    Peter Hovlund distriktschef på ÖrebroBostäder AB, Sarah Pettersson Stena Fastigheter, representater från Polisen och Fryshuset

• · Trygghetsproblematiken i utsatta områden – vad kan fastighetsägare göra?
    Magnus Lindgren, kriminolog, fil.dr. i psykologi och f.d. polis och chef inom polisen

Säkerhet är ett stort och viktigt fokus, men mässan innefattar mycket mer. På plats hittar fastighetsägare, förvaltare och driftsansvariga lösningar och produkter för den befintliga fastigheten. Några utvalda seminarier:

• Att mäta sitt klimatavtryck ger förutsättningar för att styra och därmed påverka verksamheters klimatpåverkan. Allmännyttans inköpsfunktion HBV
  • Ta del av en spännande dialog med två av de främsta kvinnorna inom solenergibranschen! - Anna Kinberg Batra, Ordförande för Svensk Solenergi och Soltech Energy & Anna Werner, VD på Svensk Solenergi.

Utöver seminarieprogrammet på scen arrangeras andra aktiviteter under de båda dagarna med bland annat: GOP, Zumtobel, Fasadgruppen, Hogia, Nätverksfrukost med HBV, Tessin/Fastighetspodden har livepodd på scen men även i sin monter.

Varmt välkommen till FastighetsMässan Stockholm, 24-25 november på Kistamässan.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor och event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Spanien, Sverige, Schweiz och Storbritannien). Easyfairs driver dessutom totalt 8 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Essyfairs drivs med passionen att “easify” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt för professionella communities genom vårt populära all-in koncept, avancerad teknologi och kundcentrerat tillvägagångssätt. Våra många digitala initiativ erbjuder utmärkta möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt. Vi följer och analyserar även kontinuerligt den digitala utvecklingen och anpassar vårt arbetssätt för att skapa attraktiva och moderna online-format.

Koncernen har drygt 600 anställda som alla använder de främsta marknadsförings- och teknikverktyg som finns för att skapa och utveckla event- och mässkoncept som passar våra communities.

Under 2018 tilldelades Easyfairs priset “Entrepreneur of the Year®” i Belgien och fick bl a erkännande från Deloitte som “Best Managed Company” för tredje året i rad samt utmärkelsen “Great Place to Work”.

Easyfairs är för närvarande rankad på 17:e plats på listan över världens ledande mässföretag.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairsgroup.com.

Victoria Ahlberg

Projektledare FFCR +46704344520