Tom Felton som Draco Malfoy i Harry Potter

Världskända Harry Potter-skådespelaren Tom Felton till Comic Con Stockholm!

Comic Con Stockholm kan glädjande meddela att den första gästen till eventet i september är den världskända skådespelaren Tom Felton, mest känd för sin roll som Draco Malfoy i Harry Potter-filmerna. Samtidigt kan man avslöja de två första internationella serietecknarna, DC Comics och Marvel-tecknarna Jimmy Palmiotti och Amanda Conner. Comic Con Stockholm sker i Stockholm den 13-15 september på Kistamässan.

– Vi är överlyckliga över att kunna välkomna Tom Felton till Comic Con Stockholm i höst. Harry Potter-filmerna är några av de mest omtyckta i världen, och vi är glada att kunna erbjuda alla Harry Potter-fans möjligheten att träffa Tom under sina dagar på Comic Con,
säger Christian Kullman, Projektledare för Comic Con Stockholm.

Tom Felton är mest känd för sin roll som Draco Malfoy i de populära Harry Potter-filmerna, och har även spelat rollen som vetenskapsmannen Julian Albert Desmond, aka Dr. Alchemy, i den omtyckta DC Comics TV-serien The Flash. Tom kommer att finnas på plats under lördagen och söndagen, där fans kan lyssna till frågepaneler samt få möjligheten till autografer och foton med honom.

Kända DC Comics och Marvel tecknareSamtidigt kan Comic Con Stockholm avslöja att de kända amerikanska serietecknarna Jimmy Palmiotti och Amanda Conner gästar eventet under alla tre dagar. Båda två kommer att delta i diverse paneler, hålla i master-classes samt låta publiken se när de tecknar live.

Intervjuförfrågningar för Tom Felton, Jimmy Palmiotti och Amanda Conner skickas till christian.kullman@easyfairs.com.

Följ Comic Con Stockholm på hemsidan och sociala medier för senast nytt:

Hemsida: www.comicconstockholm.com

Facebook: www.facebook.com/comiccon.sthlm

Twitter: https://twitter.com/ComicConNordics

Instagram: https://www.instagram.com/comicconnordics/

För mer information om Comic Con Stockholm, kontakta:
Christian Kullman, projektledare, christian.kullman@easyfairs.com

Om Comic Con Stockholm
Comic Con Stockholm är Nordens största kombinerade spel, serie- och filmevent. På plats finns såväl spelutvecklare, serietidningsskapare och delar av Hollywoods film- och serieindustri. Eventet startade 2010 och har stadigt lockat runt 30 000 besökare till Kistamässan. I år 2019 genomförs eventet på Kistamässan, och går av stapeln helgen den 13-15 september.
Läs mer på http://www.comicconstockholm.se/

I linje med företagets mission ”Visit the future” gör Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i det optimala formatet.

Koncernen arrangerar idag 218 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2017–2018 drygt 157 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com