Världslanseringar och viktiga debatter på årets Elmässa

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2019 09:00 CEST

Bland annat Stefan Hyttfors, futurist, föreläser på årets version av Elmässan på Kistamässan.

Världslanseringar och viktiga debatter på årets Elmässa

Elmässan är återigen årets viktigaste mötesplats för branschen. Nu samlas vi återigen den 16-17 oktober på Kistamässan. Elbranschen är en av de viktigaste branscherna vi har, och i år är det stort fokus på tekniska innovationer och produktnyheter. Dessutom sker världslanseringar från ledande företag på plats under mässan.

Under två dagar samlar vi 200 utställare, debatter om kompetensbrist och jämställdhet, två prestigefyllda prisutdelningar och flera seminarier inom belysning. Dessutom talar futuristen Stefan Hyttfors och profilerna Björn Ferry och Heidi Andersson. Vi fortsätter också ta vårt ansvar för kompetensbristen då vi välkomnar studenter under torsdagen.

Höjdpunkter på mässan:

Onsdag 16 oktober kl. 12:15

Debatt: Vem ska göra jobbet? Kompetensbristens konsekvenser för klimatomställningen | Amanda Rafter Ekenman, kompetensförsörjningsfrågor Installatörsföretagen och Fredrik Lindstål (C), arbetsmarknads- och integrationsborgarråd, Stockholms stad

Onsdag 16 oktober kl. 13.00

Jämställdhet - utmaningar och möjligheter i elkraftsbranschen

Onsdag 16 oktober kl. 14:00

Prisutdelning: Årets elfel 2019

Onsdag 16 oktober kl. 14:00

Prisutdelning: Bästa Elnyhet och Bästa Nyhet inom Belysning

Onsdag 16 oktober kl. 16.00

Ett samtal mellan Heidi Andersson, Björn Ferry och Mikael Castanius

Onsdag 16 oktober kl. 13.00-16.00

Light & Design-konferensen med bland andra Svante Pettersson och Marie-Claude Dubois

Torsdag 17 oktober kl. 10.00

10 saker du måste veta om framtiden | Stefan Hyttfors

Torsdag 17 oktober kl. 11:30

Snabbväxande uppstartsföretaget Plejd, som Apple för installatörer - vår resa | Babak Esfahani, VD, Plejd

Torsdag 17 oktober kl. 14:00

Ljusets lov och mörkrets hyllning, hur vi får bättre ljus och finare värld | Johan Röklander

Torsdag 17 oktober kl. 14:30

Skydda dig mot ljusbågsrisker | Mats Jonsson, Eltrygg Miljö, frågas ut av Fredrik Karlsson, chefredaktör på Elinstallatören.

För mer information, besök:

www.elmassanstockholm.se

För ackreditering, mer information eller intervjuer kontakta:

Lina Schewenius Lund, projektledare Elmässan, 031-89 41 39 eller lina.lund@easyfairs.com

Easyfairs arrangerar idag 220 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2018–2019 drygt 171 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com

Kommentarer (0)

Kommentera