​ Viktoria Skantz är ny CFO på Easyfairs Nordic

Easyfairs har rekryterat Viktoria Skantz som ny CFO till det nordiska bolaget Easyfairs Nordic. Viktoria kommer närmast från en position som CFO inom TTS Group.

Viktoria Skantz har rekryterats av Easyfairs Nordic till tjänsten som CFO. Viktoria har lång erfarenhet från ledande finansroller inom bland annat Laird Technologies och Axfood. Närmast kommer Viktoria från en position som CFO för en av affärsenheterna inom TTS Group, där hon bland annat lett större uppköp med team i Asien, Sydeuropa och Norden.

-Jag är väldigt glad att kunna presentera Viktoria som ny CFO. Viktoria har en gedigen och bred erfarenhet av finans- och affärsutvecklingsfrågor från olika branscher och internationella företag. Det är en kombination vi ser passar bra in i den tillväxtfas vi befinner oss i, kommenterar Joachim Warnberg, CEO, Easyfairs Nordic.

Globalt arrangerar Easyfairs 220 event i 17 länder, i Norden genomför Easyfairs mässor årligen i Danmark, Norge, Finland och Sverige. Easyfairs Nordic driver dessutom som enda aktör multiserviceanläggningar i Sveriges tre största städer – Kistamässan i Stockholm, Malmömässan i Malmö och nybyggda Åbymässan utanför Göteborg.

-Easyfairs är ett spännande företag i en expansiv fas. Bolaget har visionen att leverera kundvärde genom utvecklande mötesplatser och har en tydlig strategi för tillväxt. Jag ser fram emot att tillsammans med alla nya kollegor bidra till att utveckla affären, kommenterar Viktoria Skantz.

Viktoria har tillträtt tjänsten som CFO för Easyfairs Nordic under november.

För mer information:
Idha Tell, Nordic Communications Manager, 0705-572411

Easyfairs arrangerar idag 220 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2018–2019 drygt 171 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com