VR och AR heta ämnen på förpackningsmässa

VR och AR heta ämnen på förpackningsmässa

Hur kommer Virtual Reality att påverka förpackningsbranschen i framtiden? Svaret får man på Empack den 4 oktober, där en panel bestående av VR-och AG-experter delar med sig sin kunskap och sina erfarenheter. Besökarna kommer även få möjlighet att själva få testa VR och AR i BoldArcs monter under mässdagarna. Empack arrangeras den 4-5 oktober på Kistamässan i Stockholm.

Virtual Reality (VR) och Augmented Reality (AR) är här för att stanna och tekniken kommer även att spela en viktig roll inom förpackningsindustrin. Redan idag börjar det dyka upp olika applikationer inom industrin. VR kan exempelvis användas för att maskinoperatörer ska kunna träna på virtuella versioner av maskinerna i produktionen, med syftet att prestera bättre på maskinerna och på så sätt effektivisera produktionen. AR har börjat användas som distansverktyg för att från huvudkontoret kunna stötta servicetekniker ute på sajt.

– VR och AR -teknikerna har verkligen fått ett genombrott och kan hjälpa många företag att både bli effektiva och underlätta arbetet i produktionslinjen. Det är den nya tidens sätt att se på framtiden, vilket vi såklart vill belysa på mässan, säger Emelie Törn, projektledare Empack.

Moderator
för paneldebatten är Bengt Dalqvist, som driver BoldArc, en pionjär i VR-branschen med fokus riktat främst mot fastighets-, inrednings- och tillverkningsindustrin.

Deltagare i panelen är Viktor Peterson, CLVR Works, Emma af Robson, Co-Founder till Warpin Media, Elin Sjöström, byBrick Interface och Johan Hagegård, VD för IMRSV Studios.

Om Artexis Easyfairs
I linje med sin mission ”Visit the future” gör Artexis Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com