Eaton lanserar en UPS som levererar den lägsta totala ägandekostnaden och maximal tillgänglighet för uppdragskritiska applikationer

Krafthanteringsföretaget Eaton har lanserat en avbrottsfri kraftförsörjning (UPS) som ger administratörer av uppdragskritiska IT-applikationer oöverträffad systemflexibilitet och kostnadseffektiv verksamhetskontinuitet. Den nya Eaton 93PS är perfekt för applikationer relaterade till industri, transport, detaljhandel, sjukvård och offentlig sektor och använder marknadsledande teknik för att överbrygga klyftan mellan el- och IT-infrastrukturer och säkerställa maximal tillgänglighet. Genom att uppnå upp till 99 procent effektivitet erbjuder 93PS även den lägsta totala ägandekostnaden (TCO) och är den mest effektiva UPS:en i sin klass.

- Att undvika driftstopp är en huvudprioritet i uppdragskritiska applikationer, men trycket på att vara mer energieffektiv och miljövänlig innebär att även en minimering av driftskostnader och kapitalkostnader är avgörande. Eaton 93PS är helt enkelt den mest effektiva UPS:en i sin klass och erbjuder den lägsta totala ägandekostnaden samtidigt som den säkerställer att effekten som en applikation behöver finns tillgänglig under alla omständigheter, förklarar Rabbe Johansson, produktchef, Eaton Power Quality EMEA.

En teknisk nyckelfunktion i den nya 93PS:en är Eatons Energy Saver System (ESS). Förutom att den redan levererar säker och pålitlig elkraft i stora nätverkshubbar i datacenter runt om i världen, möjliggör ESS att UPS:en levererar upp till 99 procents effektivitet genom att stänga av kraftmoduler när effektreglering inte krävs. Systemet är emellertid redo för att slå om till dubbelkonverteringsläge på mindre än två millisekunder om det behövs. ESS ökar också tillförlitligheten i systemet genom att minska belastningen på elektriska komponenter och förlänger således UPS:ens livslängd och bidrar till att minska TCO.

Den nya 93PS använder Eatons Variable Module Management System (VMMS) för att garantera hög verkningsgrad, även när belastningen på UPS:en är låg, vilket optimerar belastningen på kraftmodulerna i en enkel UPS eller i parallella UPS-system genom att stänga av extra UPS-kapacitet. 93PS erbjuder också en marknadsledande effektivitet på över 96 procent i dubbelkonverteringsläge.

93PS har utformats för att vara mycket skalbar. Utbytbar och skalbar modularitet under drift innebär att utbyte och uppgraderingar normalt tar mindre än tio minuter. Införandet av Eatons patenterade HotSync® trådlös parallellkopplingsteknik innebär även att ett system kan skalas upp till fyra parallella enheter. Genom att placera ut ytterligare utrustning när det behövs kan IT-administratörer optimera kapitalkostnaderna men ändå snabbt tillmötesgå en ökande efterfrågan. Dessutom kan 93PS skalas upp utan att basytan ökas, vilket sparar värdefull golvyta.

Att trygga säkerheten i elektriska installationer är ett måste, inte bara för att följa lokala elföreskrifter och skydda personal, utan också för att maximera tillgängligheten. Utformningen av 93PS förenklar och underlättar överensstämmelse med lokala installationsföreskrifter för att garantera optimal säkerhet för både operatörer och faciliteter.

Den nya 93PS:en finns tillgänglig i små och stora ramstorlekar och med effekter från 8-40 kW. För mer information, klicka här.

För mer information om Eatons kraftkvalitetslösningar besök www.eaton.se/powerquality. Senaste nytt får du om du följer oss på Twitter via @Eaton_UPS eller på Eaton EMEA:s företagssida på LinkedIn.

Eatons elverksamhet är globalt ledande med expertis inom distribution av ström och kretsskydd, reserveffektsskydd, styrning och automatisering, ljus och säkerhet, konstruktionslösningar och kopplingsenheter, lösningar för tuffa och farliga miljöer samt tekniska tjänster. Eaton är genom sina globala lösningar utrustad för att svara på de viktigaste utmaningar inom strömhantering vi har i dag.

Eaton är ett företag inom krafthantering som hade en omsättning på 22,6 miljarder dollar 2014. Eaton levererar energisparande lösningar som hjälper våra kunder att hantera elektrisk, hydraulisk och mekanisk kraft på ett mer effektivt, säkert och hållbart sätt. Eaton har cirka 102 000 anställda och bedriver försäljning i över 175 länder. Mer information finns på www.eaton.eu.