Eaton lanserar inbyteskampanj för UPS-system

Eaton lanserar inbyteskampanj för UPS-system

Energihanteringsföretaget Eaton lanserar en ny kampanj som ska hjälpa företag att uppgradera sina UPS-system och samtidigt lämna in sina gamla lösningar. Initiativet går under namnet “Trade-In 2024” och pågår fram till sommaren.

UPS-system (Uninterruptible Power Supply) spelar en avgörande roll för att säkerställa kontinuerlig drift i kritisk it-infrastruktur. Nu lanserar Eaton en kampanj för att hjälpa företag att uppgradera och byta ut sina äldre UPS-system.

Kampanjen Trade-In 2024 lanseras i hela Europa under våren och pågår fram till 30 juni. Kampanjen ger it-chefer möjlighet att köpa nya toppmoderna UPS-lösningar när de lämnar in sin gamla utrustning. På så vis vill Eaton bidra till att minska det elektroniska avfallet och samtidigt erbjuda kunder den senaste tekniken till ett förmånligt pris.

– Regelbunden uppdatering av UPS-system bidrar till att skydda it-infrastrukturen, förhindra dataförluster och skydda värdefull utrustning. Genom att byta ut sin gamla UPS-utrustning kan företag inte bara uppgradera till den senaste tekniken till en lägre kostnad, utan också bidra till att minska det elektroniska avfallet genom att se till att deras gamla utrustning kasseras på ett miljövänligt sätt, säger Mathias Jensén, försäljningschef med ansvar för it-segmentet på Eaton.

Kampanjen är tillgänglig via Eatons auktoriserade it-partners och täcker en rad av Eatons UPS-modeller för att passa alla distribuerade it-miljöer. För att säkerställa en smidig övergång från nuvarande UPS-system till den nya lösningen, som är skräddarsydd utifrån företagets behov, får kunderna även tillgång till expertråd.

Här är fyra anledningar till att du bör uppgradera din UPS-lösning:

• Kontinuitet i verksamheten – Eatons senaste UPS-system ger en tillförlitlig reservkraftförsörjning för att säkerställa att verksamheten fortsätter sömlöst även under strömavbrott.

• Dataskydd – skydd mot dataförlust eller korruption genom att på ett säkert sätt stänga av systemet eller växla till reservkraft under strömavbrott.
  • Utrustningsskydd – minskar risken för skador på känslig it-utrustning genom att reglera strömförsörjningen vid spänningstoppar eller spänningsvariationer.
  • Effektivitet och kompabilitet – nyare UPS-system är mer energieffektiva, vilket minskar energikostnaderna. De är även mer kompatibla med befintlig it-infrastruktur och har mer avancerade funktioner som bättre hanteringsprogramvara eller högre effektfaktor.

Om Eaton