Eaton lanserar ny UPS med litiumjonbatterier för säker, uppkopplad reservkraft i kritiska edge-miljöer

Eaton lanserar idag litiumjon-UPS:en 9PX för avbrottsfri kraft. Den nya UPS:en ger längre batteritid och är mindre än UPS-lösningar med ventilreglerade blybatterier (VRLA). Det gör 9PX UPS med litiumjonbatterier idealisk för distribuerade edge-miljöer och enklare industriella tillämpningar - från sjukvård till utbildning.

- Den digitala transformationen har förändrat många branscher och fler företag förlitar sig nu på en distribuerad IT-infrastruktur för att föra data närmare slutanvändaren. Det har gjort att behovet av pålitlig reservkraft är mer kritiskt än någonsin. Vår litiumjon-UPS 9PX är det senaste steget i vår satsning på litiumjon-UPS:er, vilket möjliggör bättre kontinuitet i verksamheten och avbrottsfri kraftförsörjning i miljöer med begränsat IT-stöd på plats, säger Mathias Jensén, Sales Manager, Critical Power Solutions på Eaton.

Litiumjonbatteritekniken har blivit en transformativ innovation för UPS:er i edge-miljöer, eftersom den längre batteritiden kräver mindre support på plats från IT-personal, datacenterpersonal eller underhållspersonal.

Eatons 9PX litiumjon-UPS erbjuder sömlös integration för virtuell maskincentrerad hantering och katastrofberedskap vid strömavbrott. Den har en förväntad livslängd på åtta till tio år med ökad tillförlitlighet och är mindre än VRLA-drivna UPS-enheter. Det går att köpa UPS-enheten med Eatons Gigabit-nätverkskort (Network-M2), vilket möjliggör säker, uppkopplad funktionalitet och kompatibilitet med Eatons fjärrövervakningstjänst för strömövervakning och -hantering i realtid.

9PX finns nu tillgänglig i Europa. Mer information finns på Eaton.eu/9PX. Besök Eaton.com om du vill lära dig mer om Eatons fullständiga sortiment av innovativa tekniker för energihantering.

Om Eaton

Eatons elverksamhet är globalt ledande med stark regional närvaro inom kraftdistribution och anläggningsskydd; kraftkvalitet, reservkraft och energilagring; styrning och automation; utrymnings- och säkerhetssystem; konstruktionslösningar; samt lösningar för tuffa och farliga miljöer. Genom heltäckande tjänster, kanaler och en integrerad digital plattform driver Eaton det som får hjulen att snurra i olika branscher över hela världen, samt hjälper kunder att hantera sina viktigaste energiutmaningar.

Eatons uppdrag är att förbättra livskvaliteten och miljön genom användning av tekniker och tjänster för energihantering. Vi tillhandahåller hållbara lösningar som hjälper våra kunder att hantera elektrisk, hydraulisk och mekanisk kraft på ett säkert, effektivt och tillförlitligt sätt. Eatons omsättning 2020 var 17,9 miljarder USD. Vi har cirka 85 000 anställda och säljer produkter till kunder i fler än 175 länder. För mer information, besök Eaton.com.