Eaton lanserar sin första rackmonterade trefasiga online-UPS

Eaton lanserar sin första rackmonterade trefasiga online-UPS

Eaton 93PX 15-20 kVA UPS är Eatons första rackmonterade och trefasiga online-UPS som lanseras på den europeiska marknaden. Den nya UPS:en erbjuder förbättrad cybersäkerhet, hög effektivitet och lägre total ägandekostnad för stabil strömförsörjning av kritiska applikationer.

Energihanteringsföretaget Eaton lanserar i dag Eaton 93PX UPS, bolagets första rackmonterade, trefasiga online-UPS för den europeiska marknaden. Nya Eaton 93PX 15-20 kVA UPS kombinerar hög effektivitet med ett kompakt format, lägre total ägandekostnad (TCO) och förbättrad cybersäkerhet. Detta för att tillhandahålla stabil strömförsörjning för kritiska IT-, industri-, tillverknings-, och medicinska applikationer.

Kraftmodulerna i Eaton 93PX UPS tar endast upp 3U av rackutrymmet vilket frigör mer utrymme för IT-utrustning. Den möjliggör även parallell drift för att uppnå redundans eller utökad märkeffekt. För ökad flexibilitet kan UPS:en installeras både som en rackmonterad eller fristående tornenhet. Den inbyggda gravitationssensorn roterar den stora pekskärmen i färg automatiskt för att passa den valda installationen.

Genom optimal användning av Eatons teknik, som Energy Saver System (ESS), har 93PX marknadens lägsta totala ägandekostnad. Tack vare effektfaktor ett, kan den driva fler servrar än liknande UPS:er med motsvarande VA-värden med lägre effektfaktor. Detta gör Eaton 93PX särskilt effektiv, med betydande besparingar i årliga driftkostnader tack vare minskad energiförbrukning och minskade kostnader för ström och avkylning.

Den intelligenta mjukvaran för energihantering som används i Eaton 93PX UPS är även kompatibel med alla större virtualiseringsprogram. Med hjälp av inbyggda smarta funktioner och kopplingen till Eatons Brightlayer-svit kan användare övervaka, styra och optimera sin energianvändning för att kunna hantera eventuella problem omgående eller förehindra dem helt och hållet. Dessutom är denna UPS designad med tuffa miljöer i åtanke, vilket gör den särskilt robust och lämplig för installationer utanför kommunikationsutrymmen.

93PX möter det ökade behovet av cybersäkerhet och kan utrustas medCyber Secured Monitoring, vilket erbjuder snabbare reaktioner på funktionsfel samt regelbundna och omfattande rapporter om UPS:ens prestanda inklusive prognosanalyser och livscykelhantering.

Eaton 93PX UPS är tillgänglig för beställning i november 2023. För mer information, vänligen besök eaton.se.

Om Eaton