Eaton lanserar tre nya produkter på Elmässan i Kista

Eaton lanserar tre nya produkter på Elmässan i Kista

Krafthanteringsföretaget Eaton lanserar tre nya produkter på Elmässan i Kista den 22-23 oktober. Bland nyheter finns det trådlösa styrsystemet xComfort för smartare hem och kontorsmiljöer. Produkterna har redan rönt stort intresse utanför Sverige.

– Vi strävar hela tiden efter att skapa nya produkter med hög prestanda som uppfyller våra kunders önskemål. Responsen har varit mycket god på andra marknader och vi ser ett stort behov även här, säger Mikael Johannesson, försäljningschef på Eaton.

De nya produkterna är:
  • NexiTech – kombinerad utrymningsskylt och nödljus med självtest. Den monteras på väggen och skjuts på plats i armaturen eller i taket med vertikalt hängande piktogram som klickas fast undertill. Utrustad med LED för stort ljusutbyte och lång livstid. Läsavståndet är 20 meter ensidigt och 30 meter tvåsidigt. Standard är IP40 men kan enkelt göras om till IP65-armatur.
  • Styrsystemet xComfort – lägre strömförbrukning och högre komfort hemma och på kontoret. Belysning, uppvärmning, solskydd, klimatanläggning och säkerhetsfunktioner – allt styrs trådlöst på ett slutet frekvensband. Systemet byggs upp med aktorer och ställdon, mottagare som hanterar de elektriska lasterna, samt trådlösa givare och sändare i form av tryckknappar, fjärrkontroller, termostater osv.
  • Säkringar från Bussmann by Eaton – marknadens bredaste sortiment och bästa skydd. Med högsta kvalitet och flera smarta detaljer, som t.ex. möjlighet att kontrollera om säkringen löst ut på både fram- och ovansida.

För mer information, kontakta Mikael Johannesson, försäljningsansvarig, 08-598 940 79.

För att få reda på mer om Eatons kraftlösningar, besök www.eaton.se/powerquality.

Eaton elverksamhet är globalt ledande med expertis inom distribution av ström och kretsskydd, reserveffektsskydd, styrning och automatisering, ljus och säkerhet, konstruktionslösningar och kopplingsenheter, lösningar för tuffa och farliga miljöer samt tekniska tjänster. Eaton är genom sina globala lösningar utrustad för att svara på de viktigaste utmaningar inom strömhantering vi har i dag.

Eaton är ett företag inom krafthantering som hade en omsättning på 22 miljarder dollar 2013. Eaton levererar energisparande lösningar som hjälper våra kunder att hantera elektrisk, hydraulisk och mekanisk kraft på ett mer effektivt, säkert och hållbart sätt. Eaton har cirka 101 000 anställda och bedriver försäljning i över 175 länder. Mer information finns på www.eaton.eu.