​Eaton presenterar 9PHD, UPS-lösningen för tuffa industrimiljöer

​Eaton presenterar 9PHD, UPS-lösningen för tuffa industrimiljöer

Eaton lanserar nu nästa UPS för industribruk. Eaton 9PHD är särskilt utformad för att tåla tuffa arbetsförhållanden och säkra pålitligheten hos vitala system i krävande miljöer så som marina-, järnvägs- och processindustrimiljöer. Den nya kraftfulla UPS-lösningen har en mycket sofistikerad kärna och en modulär konstruktion som ger marknadsledande effektivitet och optimerade driftskostnader, utan att tumma på varken tillförlitlighet eller säkerhet.

– För många av våra kunder är en pålitlig kraftkälla grunden för en säker verksamhet i tuffa och extremt krävande arbetsmiljöer. Det är otänkbart att ta genvägar när det kommer till säkerhet, men samtidigt behöver företag hålla ett öga på de totala kostnaderna för sin verksamhet.Den kraftfulla och effektiva 9PHD har en verkningsgrad på över 96 procent i dubbelkonverterande läge och 99 procent i Eatons Energy Saver System-läge (ESS). Detta, i kombination med enhetens höga anpassningsbarhet och skalbarhet, hjälper oss att uppfylla våra kunders specifika behov av processorkraft och säkerställa kontinuiteten i deras verksamhet, säger Kalle Roselli, produktchef på Eaton.

9PHD finns i effektområdet 40kVA till 200kVA och i två storlekar, beroende på önskad kraftförsörjning och transformatorkonfiguration. Eftersom UPS-lösningen är mycket flexibel kan den anpassas till behoven hos en rad olika branscher. Den har tillgängliga kapslingsskydd på upp till IP54 och är konstruerad för att tåla tuffa arbetsmiljöer samt har genomgått tester för att klara seismiska förhållanden och höga vibrationsnivåer. Den nya UPS-lösningen för industribruk är designad för att ta upp minimalt med golvyta och interna transformatorer finns som tillval, vilket gör den idealisk för användning vid övervakning, säkerhet och kontroller samt i produktionsenheter.

Eftersom UPS-enheter ofta är placerade på svåråtkomliga produktionsställen, särskilt på avlägsna platser som oljeriggar, kan installation och service vara en utmaning. Av den anledningen har 9PHD från Eaton en modulär struktur som gör montering och underhåll enklare. Den erbjuder bekväm åtkomst framtill och gott om utrymme för invändig kabelanslutning vilket underlättar för snabb kabelkapning och till och med för bruk av dubbla kablar vid behov. Ytterligare funktioner, som lyftöglor och hjul, gör det enklare att hantera tunga enheter under installation, borttagning och underhåll.

Mer information om Eatons kvalitetsenergilösningar finns på www.eaton.se/powerquality

Eatons elverksamhet är globalt ledande med expertis inom distribution av ström och kretsskydd, reserveffektsskydd, styrning och automatisering, ljus och säkerhet, konstruktionslösningar och kopplingsenheter, lösningar för tuffa och farliga miljöer samt tekniska tjänster. Eaton är genom sina globala lösningar utrustad för att svara på de viktigaste utmaningar inom strömhantering vi har i dag.

Eaton är verksamt inom krafthantering och hade en omsättning på 22.6 miljarder dollar 2014. Vi levererar energisparande lösningar som hjälper våra kunder att hantera elektrisk, hydraulisk och mekanisk kraft på ett mer effektivt, säkert och hållbart sätt. Bolaget har cirka 99 000 anställda och bedriver försäljning i över 175 länder. Mer information finns på www.eaton.se.