Eaton visar nya virtuella lösningar på VMware Forum 2013

Eaton kommer att delta i VMware Forum 2013 som hålls den 29 maj på Friends Arena i Solna. Eaton är en virtualiseringspartner till VMware och ska bland annat visa hur programvaran Intelligent Power Manager gör det enkelt att hantera kraftprodukter i virtualiserade miljöer genom att helt integrera vCenter, VMwares system för virtuella maskiner. Besökarna kommer också att kunna se de senaste kraftlösningarna för virtuella miljöer.

Att hantera kraftutrustning med en virtuell plattform är helt avgörande för att en IT-applikation ska vara pålitlig och så tillgänglig som möjligt. Eatons programvara Intelligent Power Manager gör det enkelt att koppla på VMwares vCenter-plattform och integrera funktioner för krafthantering. Det innebär att alla UPS:er och kraftförsörjningsenheter i ett virtuellt nät kan ses i samma applikation, tillsammans med information om nätverk, fysiska servrar och lagringsenheter.

Programvaran hjälper också till att minska – och till och med eliminera – avbrottstiden för kritiska affärstillämpningar om strömmen skulle gå. När det t.ex. uppstår ett lokalt elfel kan Intelligent Power Manager automatiskt se till att VCenters vMotion-funktion flyttar virtuella maskiner från den drabbade servern till en annan server i nätverket för att skydda all data.

– Den ökade användningen av virtualisering medför nya utmaningar för företagens affärskritiska tillämpningar. Men det är inga oöverstigliga utmaningar och Eaton arbetar hela tiden med nya innovativa sätt att hjälpa IT-avdelningarna. Att automatiskt kunna påbörja en flytt av virtuella maskiner till en annan del av nätet är unikt för vår programvara, säger Tatu Valjakka, Software & Connectivity Product Manager på Eaton EMEA.

Programvaran Intelligent Power Manager är kvalificerad som VMware Ready, VMwares högsta nivå av godkännande efter en noggrann utvärderingsprocess. Programvaran är tillgänglig från VMware Solution Exchange, en samlingsplats för tillämpningar och molnlösningar.

Den som besöker Eatons monter på VMware Forum 2013 kommer också att kunna lära sig mer om Eatons nya virtualiseringsförberedda UPS-lösning som består av ett nätverkskort tillsammans med olika UPS-produkter ur 5PX- och 9PX-serierna. Genom att integrera en UPS och ett nätverkskort med Eatons programvara kan användarna övervaka och hantera sin IT-utrustning när de vill – och varifrån de vill.

För mer information om Eatons lösningar för virtuella miljöer, besök www.eaton.eu/virtualisation. På www.eaton.se finns mer information om Eatons fullständiga utbud av produkter och tjänster inom elkvalitet.

Eaton elverksamhet är globalt ledande med expertis inom distribution av ström och kretsskydd; reserveffektsskydd; styrning och automatisering; ljus och säkerhet; konstruktionslösningar och kopplingsenheter; lösningar för tuffa och farliga miljöer samt tekniska tjänster. Eaton är genom sina globala lösningar utrustad för att svara på de viktigaste utmaningar inom strömhantering vi har idag.

Eaton är ett mångsidigt företag inom krafthantering. Vi levererar energisparande lösningar som hjälper våra kunder att effektivt hantera elektrisk, hydraulisk och mekanisk kraft. Med en försäljning på $16,3 miljarder 2012 är Eaton ett tekniskt ledande företag på den globala marknaden. I vårt utbud av tjänster och produkter finns till exempel elektriska produkter, system och tjänster för kvalitetskontroll av ström, distribution och styrning, kraftöverföring, produkter för ljus och ledningsdragning, hydrauliska komponenter, system och tjänster för industriell och mobil utrustning, bensin för flygtrafik, hydrauliska och tryckluftsbaserade system för kommersiell och militär användning samt drivsystem för lastbilar och trafik. Alla produkter och tjänster är utformade för att ge bättre prestanda, mer effektiv bränsleförbrukning och större säkerhet. Eaton förvärvade Cooper Industries plc under 2012. Eaton har cirka 103 000 anställda och bedriver försäljning i över 175 länder. Mer information finns på www.eaton.eu.