Eatons Intelligent Power Software version 1.20 förser er med snabb övervakning av krafttillförseln – i allt från kontor till virtualiserad Tier 4 data center

Eaton Corporation har gett ut en rejält uppdaterad version av den intuitiva och lätta programvaran för övervakning av krafttillförseln, Intelligent Power® Software. Version 1.20 stöder såväl redundant krafttillförsel och parallella oavbrytbara krafttillförselsystem (UPS). Detta gör det till ett utmärkt verktyg för omfattande övervakning och hantering av krafttillförselnätverk i många olika IT-miljöer som finns idag – alltifrån kontor till de mest kritiska, virtualiserade Tier 4 datacenter.

Eatons Intelligent Power Software-lösning baseras på Web-2.0 teknologi och innehåller två applikationer: övervakning och hantering av Intelligent Power Manager för UPS och av kraftdistributionsenheter på stativ (PDU), samt Intelligent Power Protector med mjuk nedstängning av operativsystem.

Intelligent Power Manager ansluter till ledande virtuella maskinövervakningssystem, även till VMware® vCenter™, Microsoft SCVMM™ och XenCenter™ och integrerar kraftövervakningsfunktioner till dessa system så att alla UPS:ar och ePDS:ar i det virtuella nätverket kan ses med samma applikation, tillsammans med information om nätverket, den fysiska servern och detaljer om lagringen. I fall ett lokalt elavbrott uppstår kan den även starta virtuella maskinöverföringar till en annan fysisk server eller nätplats.

- Dagens servrar har vanligtvis flera kraftkällor och skyddas av parallella UPS:ar. Detta medför utmaningar för programvaran som sköter krafttillförseln, eftersom det måste kunna övervaka och hantera mycket komplexa kraftnätverk och kunna ta lämpliga åtgärder för att eliminera eller minimera avbrottet i fall av avbrott i krafttillförseln, säger Tatu Valjakka, produktchef på Eaton Power Quality.

- Den senaste versionen av Intelligent Power Software utvecklades för detta ändamål. Eftersom den kan övervaka redundanta kraftsystem är den en ideal lösning för de mest kritiska IT-miljöerna med stränga krav på krafttillgång och -tillförlitlighet. Även om den är lätt att använda skalas programvaran flexibelt från en enda dator, en enda UPS-konfiguration till de mest sofistikerade miljöerna med hög tillgänglighet.

Programvarans förmåga till mass-konfigurering gör installationen och hanteringen lätt, vilket minimerar arbetet och gagnar slutresultatet. Eatons förmånliga Intelligent Power Software övervakar upp till tio enheter kostnadsfritt. Det finns även licenser tillgängliga för upp till 100 enheter, eller t.o.m. för ett oändligt antal enheter.

Intelligent Power Software 1.20 kommer att ersätta PowerVision som en lösning för servernedstängning från Eaton för sajter med hög tillgänglighet.

Om du vill lära dig mer om Intelligent Power Software, vänligen besök oss vid Eatons stånd på VMworld Europe 2011 i Köpenhamn, 18–20 oktober.

OM du vill få mera information om Eatons Intelligent Power Software-produkter, vänligen klicka på denna länk: www.eaton.eu/intelligentpower. Ytterligare information om andra produkter och lösningar från Eaton finns på www.eaton.com/powerquality.

Eatons elsektor är en global ledare inom kraftdistribution, kraftkvalitet, reglering och automatisering, kraftövervakning och energihanteringsprodukter- och service. Eaton är utrustad att svara på de mest kritiska utmaningarna inom elektrisk kraftövervakning av idag, genom de globala elektriska produktserierna Cutler-Hammer®, Moeller®, Powerware®, Holec®, MEM® och Santak®.

Om Eaton
Eaton Corporation är ett diversifierat tillverkningsföretag med en omsättning som 2010 uppgick till 13,7 miljarder USD. Eaton firar sitt 100-årsjubileum under 2011, och är en global teknikledare inom elektriska komponenter och system för kraftkvalitet, distribution och kontroll, hydraulikkomponenter, system och service för industriutrustning och mobil utrustning, rymdbränsle, hydrauliska och pneumatiska system för kommersiellt och militärt bruk och drivsystem för lastbilar och bilar med inriktning på prestanda, bränsleekonomi och säkerhet. Eaton har ca 70 000 anställda och säljer produkter till kunder i mer än 150 länder. Mer information finns på www.eaton.com.