Gå direkt till innehåll
Eberspächer på Automässan 18 - 21 januari – premiärvisar nya Eberspächer EasyStart Web

Pressmeddelande -

Den 18 - 21 januari premiärvisar Eberspächer EasyStart Web på Automässan i monter C04:50. EasyStart Web är helt unik på marknaden. Under mässan visas också Eberspächer oxidationskatalysator som reducerar värmarens utsläpp av HC och CO med 90 procent.

”Nya året kan inte börja bättre”, säger Lars Nilsson, vd Eberspächer Sverige. ”Vi premiärvisar EasyStart Web på Automässan med start 18 januari. Det finns inget liknande på marknaden idag. Alla är varmt välkomna till monter C04:05 där vi även visar andra spännande innovationer. Bland annat vår oxidationskatalysator som reducerar värmarens utsläpp av HC och CO med 90 procent”.

Till skillnad från tidigare lösningar har nya EasyStart Web ett simkort inbyggt i enheten. Den är operatörsoberoende och med låg fast årsavgift vilket gör det möjligt för bilisten att åka genom vilka länder som helst och ändå alltid att få tillgång till en varm och komfortabel kupé.

Med ett inbyggt simkort i enheten slipper bilisten också det krångliga årliga underhållet med att hantera lösa simkort och ladda eventuella kontantkort. Lösa simkort i tidigare modeller kan bli avaktiverade vilket i sin tur gör att värmaren plötsligt slutar att fungera. En annan unik fördel är tillgången via webportalen.

”Kontrollenheten ger mer flexibilitet för dig som bilist, både privat eller i tjänsten. En varm kupé under hela din skidsemester till alperna, genom alla länder, har aldrig varit enklare eller mer förmånligt”, avslutar Lars Nilsson.

EasyStart Web är kompatibel med alla parkeringsvärmare från 2007 och framåt och monteras på ett smidigt sätt in i din bil. Journalister och medierepresentanter välkomnas till monter C04:50

Teknisk översikt nya Eberspächer EasyStart Web

Tidigare kontrollenheter för parkeringsvärmare Nya Eberspächer EasyStart Web
Lösa simkort i enheten Inbyggt simkort i enheten
Årligt underhåll/byte av löst simkort Inbyggt simkort som uppdateras via webportal
Kommunikation med enheten via sms, app Kommunikation via app och webbportal
Operatörslåst löst simkort Operatörsoberoende inbyggt simkort i enheten
Roamingavgift i andra länder tillkommer Låg fast årsavgift – slipp extra roamingavgift
Endast en starttid inom 24 timmar. Tre programminnen med flera programval för vardagar, helgdagar, vecka samt repetition m.m.

För mer information och intervjuer kontakta:
Carl-Johan Lindegren, Country Manager Eberspächer Sverige, tel: 0736 26 42 21, carl-johan.lindegren@eberspaecher.com

Kategorier

Om Eberspächer Eberspächer räknas globalt till de ledande systemutvecklarna och leverantörerna för fordonsvärmare, avgasteknik och klimatsystem för bussar. Eberspächer är även en professionell, innovativ partner till fordonsindustrin inom luftkonditioneringssystem i specialfordon samt inom fordonselektronik. Kunder är nästan samtliga europeiska, nordamerikanska och allt fler asiatiska personbils- och nyttofordonstillverkare. 2015 hade den internationellt sammansatta företagsgruppen, med ca. 8 600 medarbetare, en omsättning på över 4,4 miljarder euro. Svenska huvudkontoret finns i Trollhättan och försäljningskontoret i Stockholm. Mer info på www.eberspaecher.se

Välkommen till Eberspächer!

Med cirka 10 000 anställda på 80 platser över hela världen är Eberspächer Group en av fordonindustrins ledande systemutvecklare och leverantörer. Familjeföretaget, med huvudkontor i Esslingen am Neckar, står för innovativa lösningar inom avgasteknik, fordonselektronik samt klimatsystem med både kyla och värme till ett brett utbud av fordonstyper. Komponenter och system från Eberspächer skapar högre komfort, ökad säkerhet och en renare miljö för morgondagens mobilitet. 2017 genererade koncernen en försäljning på cirka 4,5 miljarder euro. Svenska huvudkontoret finns i Trollhättan och försäljningskontoret i Stockholm. Mer info på www.eberspaecher.se

Eberspächer
Kardanvägen 34