Eberspächer Plugtronic – Ny parkeringsvärmare för 230 V

Eberspächer lanserar nu sin första eldrivna parkeringsvärmarlösning för 230 V, Plugtronic. Ett riktigt kraftpaket som enkelt kopplas in till 230 V och förvärmer motor snabbt och effektivt. Plugtronic är lättanvänd, lättmonterad, ger snabbvärmd kupé och isfria rutor. Plugtronic-familjen kommer i flera olika utföranden. Basic-paketen är bestyckade med traditionell kupévärmare medan Standard och Premium även har motorvärmare vilket ger varm luft från fläktutblåsen redan vid avfärd.

”Nu breddar vi vårt utbud med helt eldrivna parkeringsvärmare”, säger Lars Nilsson, VD Eberspächer Skandinavien. ”Detta är en plug-and-play-dröm för bilisten. Bara att koppla in och njuta av en lättstartad bil, varm kupé och uppvärmd motor i alla väder”.

I nya Plugtronic-familjen, som kommer i flera olika utföranden, har Eberspächer kombinerat mångårig erfarenhet med kunskap och kvalitet. Allt för att möta marknadens efterfrågan på lättanvända parkeringsvärmare anslutna till 230 V. Lars Nilsson fortsätter:

”Du ska kunna välja det som passar dig bäst. Vårt Premiumpaket är helt integrerat i bilen och du behöver inte ha en extern kupévärmare vid passagerarsidan eller synliga kablar. För de som önskar en mer traditionell lösning har vi även Standard- och Basic-paketen. Alla bestyckade med vår avancerade teknik och uppfyller våra höga kvalitetskrav”.

Lättanvänd, lättmonterad och trygg

Plugtronic är enkel att använda: bara att ansluta kabeln till 230 V och starta värmaren. Vår ergonomiska anslutningskontakt gör att du kan sköta inkopplingen och den eldrivna parkeringsvärmaren med endast en hand, och dessutom behålla vantarna på. Standard- och Premiumpaketen förvärmer även motorn, något som ger varm kupé, en snabbt uppvärmd motor och lättstartad bil. Som extra komforthöjande tillval, kan man välja till fläktmodulen EasyFan till Premiumpaketet. Isfria rutor med full sikt möjliggör inte bara tryggare körning.

”Med Plugtronic tar vi ännu ett viktigt utvecklingskliv och kan härmed erbjuda helhetslösningar inom både el- och bränsledrivna system”, avslutar Lars.

Plugtronic finns tillgänglig i Sverige från och med november 2017.

Plugtronic Premium, Standard och Basic-paketen

• Enkel att använda. Anslut till 230 V så startar värmaren.
  • Behaglig värme i hela bilen
  • Is- och snöfria rutor ger bättre och säkrare körning.
  • Unik kabel med ergonomiskt utformat handtag.

Plugtronic Premium

• Allt är integrerat in i bilens system.
  • Ingen synlig/extern kupévärmare eller synliga kablar i bilen.
  • Är bestyckad med tekniskt avancerad motorvärmare 1850 W samt en cirkulationspump. Cirkulationspumpen sprider snabbt och effektivt den uppvärmda kylvätskan från motorvärmaren, vilket ger en jämnt uppvärmd motor.
  • Den uppvärmda luften fördelas via bilens klimatanläggning.
  • Som extra komforthöjande tillval, kan man välja till EasyFan fläktmodul som
    justerar värme, fläkthastighet och aktivering av defrosterläge helt automatsikt.

Plugtronic Standard

• Är bestyckad med tekniskt avancerad motorvärmare 800 W, kupévärmare 1200 W samt en cirkulationspump. Cirkulationspumpen sprider snabbt och effektivt den uppvärmda kylvätskan från motorvärmaren, vilket ger en jämnt uppvärmd motor.

Plugtronic Basic

• Basic 1200 är bestyckad med en kupévärmare 1200 W
  • Basic 1800 är bestyckad med en kupévärmare 1800 W

Extra tillval

Som tillval finns Plugtronic batteriladdare, som kompenserar för kortare körning och allt annat som belastar batteriet i en modern bil. Finns i 12 V/7 A eller 24 V/5 A.

• eberspächer plugtronic
  • plugtronic 230 v
  • eberspächer plugtronic 230 v
  • motorvärmare