ebm-papst visar energismarta lösningar för ventilation på Fastighetsmässan i Kista 15-16 mars.

ebm-papst ställer ut på Fastighetsmässan i Kista 15-16 mars

ebm-papst ställer ut på Fastighetsmässan i Kista 15-16 mars.

Nu förtiden funderar de flesta på hur man på bästa sätt kan sänka energikostnader. Inte minst fastighetsägare och förvaltare.
ebm-papst brinner för det här med energismart ventilation och har flera erbjudanden i sin monter på Fastighetsmässan i Kista 15-16 mars.

Konsultation kring fastighetsventilation.
Ett optimerat ventilationssystem kan avsevärt minska energiförbrukningen för fastigheten.
I ebm-papst monter J:07 erbjuds konsultation kring fastighetsventilation där du lär dig vilka åtgärder du bör fokusera på för att uppnå sänkt energiförbrukning. Ofta handlar det om att byta ut gamla energislukande fläktar i luftbehandlingsaggregatet till nya moderna EC-fläktar, vilket ofta är mer lönsamt än att investera i ett helt nytt ventilationssystem. Fläktar med EC-teknik ger lägre elförbrukning, vilket snabbt betalar tillbaka investeringen.
Det finns en mängd andra åtgärder för att optimera ventilationssystemet i fastigheten.För fastighetsägare/fastighetsförvaltare erbjuds kostnadsfritt konsultationsbesök, då ebm-papst kommer ut på plats och inventerar den aktuella fastighetens fläktsystem.
Efter besöket erbjuds en energikalkyl med nya energieffektiva fläktar, helt utan köptvång.

Fläktskola för fastighetsägare.
Om du har tid så kan du få en riktig kompetenshöjare i fläktteknik direkt på plats av ebm-papst experter på mässan. Kanske känner du fler som skulle ha nytta av att veta hur man gör en energismart uppgradering av fastighetens ventilation? Med ebm-papst flexibla lösning finns möjlighet att boka en fläktskola, som kommer ut på plats till er.
Bokning av den mobila fläktskolan görs direkt i montern.

Digital BRF-lösning
Genom att samla in och överblicka fastighetens data för att optimera driften unikt för varje fastighet.
När du tillför intelligens till äldre befintliga system i fastigheten, får du samma chans till övervakning och driftoptimering, som med ett nytt modernt system.
ebm-papst digitala system är helt öppet och kan kopplas upp mot vilka system som än finns i fastigheten idag. Systemet ger möjlighet att styra ventilationen efter det verkliga behovet för att på så vis optimera såväl inomhusklimat som energiförbrukning.
För bostadsrättsföreningar finns ett specifikt koncept, som demonstreras i montern.

Sväng förbi monter J:07 för att diskutera energismart ventilation, digital lösning, boka konsultation och fläktskola.