ebm-papst engagerade hållbarhetsarbete ger resultat. Företaget har nyligen tilldelats EcoVadis Silver Award.

EcoVadis Silver Award för ebm-papst Group

EcoVadis har nyligen uppgraderat ebm-papst Group från Bronze till Silver i sin senaste bedömning.

EcoVadis är en utvärderingsplattform som jämför företag inom hållbarhet, uppdelat i segmenten arbets- och mänskliga rättigheter, miljö, hållbar upphandling och etik. Sedan starten 2007 har EcoVadis vuxit till att bli världens största och mest pålitliga leverantör av hållbarhetsvärderingar då man skapat ett globalt nätverk av mer än 100 000+ betygsatta företag.

ebm-papst Group har nära 15000 anställda med försäljningsverksamhet i 49 länder och produktionsanläggningar i 27 länder världen över. EcoVadis Silver Award är ett bevis på ebm-papst Groups engagemang att driva en hållbar global verksamhet, tillsammans med målet att uppnå klimatneutralitet (Scope 1 och 2) till 2025.

Med en förbättring på 62 poäng sedan EcoVadis förra bedömning återfinns ebm-papst bland de 20% bästa i sin bransch.

EcoVadis Silver Award motiverar ebm-papst att fortsätta sitt hållbarhetsarbete mot än högre nivåer.