Fläktserien RadiCal 2 från ebm-papst lämpar sig för OEM-applikationer som elektroniska styrskåp, luftrenare och värmepumpar.

RadiCal 2 - perfekt för OEM applikationer

RadiCal är ebm-papst populära radialfläkt-serie med bakåtböjda skovlar och energieffektiva EC-motorer, som alltid kännetecknats av hög effektivitet och prestanda. För att möta omvärldens ökade krav på ventilations- och luftkonditioneringsteknik presenterar företaget nu den helt nya generationen: RadiCal 2.
RadiCal2 lämpar sig för installation i ventilationsaggregat för bostadsventilation och är även utmärkt för OEM-applikationer som elektroniska styrskåp, luftrenare och värmepumpar.

Med RadiCal 2 transporteras luft effektivt och jämnt - till lägre ljudnivåer och energiförbrukning än tidigare - även under krävande kontinuerlig drift.

Applikationsområden OEM:
- Kontrollskåp
- Värmepumpar
- Luftrenare

Mängder av förbättrade egenskaper.
RadiCal 2-serien är mer energisnål, kraftfull och flexibel än tidigare versioner. Tack vare en förfinad impeller och ny moduldesign minskas ljudnivån med upp till 3dB(A) för RadiCal2, jämfört med sin föregångare. ebm-papst kontinuerliga arbete med att vidareutveckla sina energieffektiva EC-motorer har också bidragit till minskad turbulens och reducerade förluster av luftflödet i RadiCal 2-serien. Den förbättrade kapaciteten innebär att redan en mindre storlek av RadCal 2 kan uppnå önskad luftprestanda, vilket ofta är fördelaktigt när det handlar om små installationsutrymmen. För att säkerställa minsta möjlig ljudnivå för din applikation, kan RadiCal 2 också utrustas med den nya FlowGrid-tekniken för en mer behaglig användarupplevelse.

RadiCal 2 – egenskaper:
- Ökad luftgenomströmning
- Minskade ljudnivåer
- Förenklad installation - Plug & Play
- Lång livslängd
- Kompakt design
- Nya storlekar för optimal effekttäthet
- GreenTech EC Motor - effektiv drift med minimalt underhållsbehov.
- Ökad insugningsdiameter
- Avrundade fläktbladkanter för optimerat ljudbeteende
- Vågig täckplåt för minimal störning i luftflödet
- Profilerade bärstöd.
- Flowgrid som ger möjlighet att ytterligare minska ljudnivån - upp till 4dB(A).

Olika varianter av RadiCal 2:

Fördelar med RadiCal 2 i olika OEM-applikationer:

Exempel:
- Kontrollskåp - Ökningen av luftflödet i RadiCal 2 gör att en ännu högre luftprestanda uppnås, även för apparater med litet installationsutrymme.
- Värmepumpar - Den reviderade impellern och moduldesignen i RadiCal 2 skapar mindre turbulens, vilket innebär att den är upp till 3 dB(A) tystare. Med #FlowGrid upptill 4 dB(A) tystare.
- Luftrenare - Vid kontinuerlig drift sparar den lägre strömförbrukningen för RadiCal 2 upp till 30 W i energikostnader.